Ağaçören köylerinde su hasreti bitiyor: 21 km'lik hat yenilendi, israfın önüne geçildi

EKONOMİ Yayınlanma : 19 Nisan 2026 16:38 Düzenleme : 19 Nisan 2026 16:38
Ağaçören köylerinde su hasreti bitiyor: 21 km'lik hat yenilendi, israfın önüne geçildi
Aksaray'ın Ağaçören ilçesinde 21 km'yi aşan içme suyu hattı yenilendi. 14.3 milyon liralık yatırımla hayata geçirilen projede akıllı sayaç ve ortak tarife uygulamalarıyla su kayıpları ve israf önlenecek.

Aksaray'ın Ağaçören ilçesinde, köylerin en temel ihtiyacı olan içme suyu altyapısını modernize etme yolunda dev bir adım atıldı. İl Özel İdaresi'nin titiz çalışmalarıyla, toplamda 21 kilometreyi aşan bir içme suyu hattı baştan sona yenilenerek, su kayıplarının ve kaçaklarının önüne geçildi.

Ağaçören köylerinde su hasreti bitiyor: 21 km\

MODERN SİSTEMLERLE SU KAYIPLARINA SON

Bu kapsamlı proje kapsamında Abdiuşağı, Kılıçlı, Oymaağaç ve Kırımini köylerinin su şebekeleri modernize edildi. Tam 14 milyon 338 bin liralık bir yatırımla hayata geçirilen bu çalışma, köylerin daha verimli ve sürdürülebilir bir su sistemine kavuşmasını sağladı. Artık su iletiminde yaşanan kayıplar tarih olurken, su kaynaklarının daha bilinçli kullanılması hedefleniyor.

AKILLI SAYIÇ VE ORTAK TARİFE İLE TASARRUF

Projenin bir diğer önemli yeniliği ise "Akıllı Sayaç" ve "Ortak Su Tarifesi" uygulamalarının devreye alınması oldu. Bu yenilikçi adımlar sayesinde su tüketimi artık daha kontrollü bir şekilde takip edilecek ve israfın önüne geçilecek. Ağaçören Kaymakamı Metin Korkmaz, il genel meclis üyeleri ve yetkililerle birlikte Kırımini köyünde vatandaşlarla bir araya gelerek yapılan yatırımları değerlendirdi ve halkın taleplerini dinledi. Bu proje, bölge halkının yaşam kalitesini artırma yolunda önemli bir kilometre taşı niteliğinde.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.