Yeni tesis, hem çiftçilerin girdi maliyetlerini azaltmayı hem de bölge tarımında verimliliği artırmayı hedefliyor.
Sarayönü Pancar Kooperatifi Satış Şefliği yerleşkesinde düzenlenen açılış töreni; saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Ardından protokol konuşmaları ve dualarla birlikte kurban kesilerek fabrikanın resmi açılışı gerçekleştirildi. Törenin ardından davetliler, tesisi gezerek yetkililerden bilgi aldı.

Açılış programına; Sarayönü Kaymakamı Abdullah Hüzeyfe Çakmak, PANKOBİRLİK Genel Başkanı Ramazan Erkoyuncu, Ilgın Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanı Yusuf Yazır, Sarayönü Belediye Başkanı Necati Koç Ilgın Belediye Başkanı Ömer Apil, Kadınhanı Belediye Başkanı İrfan Karaca, Ilgın İlçe Tarım Müdürü Veli Uğur, Sarayönü İlçe Tarım Müdürü Ferhat Koçak, Ilgın CHP İlçe Başkanı Mustafa Kozan, Sivil Toplum Kuruluşları (STK) Temsilcileri ile Siyasi Parti ile Sarayönü ve Ilgın’dan çok sayıda çiftçi katıldı.
Kooperatif Başkanı Yusuf Yazır, yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:
“Çiftçimizin alın terine sahip çıkıyoruz. Kurduğumuz bu gübre tesisi ile üreticimize ekonomik, kaliteli ve doğa dostu gübre sunacağız. Bu yatırım, sadece bugünü değil geleceği de düşünen bir adımdır. Çiftçimize nefes, toprağımıza güç vermek istiyoruz.”

Yazır ayrıca, Sarayönü’nde açılan satış mağazasıyla çiftçiye daha yakın olacaklarını ve ihtiyaçlara anında yanıt verebileceklerini belirtti.
Yeni gübre tesisinin, özellikle artan maliyetler karşısında zorlanan üreticilere önemli bir destek sunması bekleniyor. Tesisin üretime başlamasıyla birlikte çiftçiler, daha uygun fiyatlarla gübreye ulaşabilecek ve sürdürülebilir tarım uygulamalarına daha kolay geçiş yapabilecek.

Dünya Çiftçiler Günü’nde gerçekleşen bu anlamlı açılış, üreticiler arasında da büyük memnuniyetle karşılandı. Yeni tesisin başta Sarayönü olmak üzere tüm Konya Ovası’na bereket getirmesi temenni ediliyor.







