Giresun'da ölüm oranları yükselişte: Erkekler risk altında mı?

EĞİTİM Yayınlanma : 26 Haziran 2026 04:08 Düzenleme : 26 Haziran 2026 04:08
Giresun'da ölüm oranları yükselişte: Erkekler risk altında mı?
Giresun'da TÜİK verilerine göre ölüm sayıları 2023'ten sonra tekrar yükselişe geçti; 2025'te 4.389 kişi ölürken, erkek ölümleri kadınları geride bıraktı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan 'İl ve Cinsiyete Göre Ölüm İstatistikleri' raporu, Giresun'daki ölüm eğilimlerinde dikkat çekici bir değişimi ortaya koyuyor. 2023'te kaydedilen düşüşe rağmen, 2024 ve 2025 yıllarında ölüm sayılarında yeniden bir artış trendi gözlemleniyor.

ÖLÜM SAYILARI DÜŞÜŞTEN SONRA TEKRAR YÜKSELİYOR

Verilere göre, Giresun il genelinde 2022 yılında 4 bin 482 kişi hayatını kaybederken, bu rakam 2023 yılında 4 bin 22'ye gerileyerek son dört yılın en düşük seviyesine inmişti. Ancak bu düşüş eğilimi ne yazık ki sürdürülemedi. 2024 yılında ölüm sayısı 4 bin 306'ya, 2025 yılında ise 4 bin 389'a çıktı. Bu durum, son iki yılda kentte hayatını kaybedenlerin sayısında toplamda 367 kişilik bir artış anlamına geliyor.

ERKEK ÖLÜMLERİ KADINLARI GERİDE BIRAKIYOR

İstatistikler ayrıca, cinsiyet bazında da önemli bulgular sunuyor. 2025 yılında yaşamını yitiren 4 bin 389 kişinin 2 bin 357'sinin erkeklerden, 2 bin 32'sinin ise kadınlardan oluştuğu görülüyor. Son dört yıllık verilere bakıldığında, erkek ölümlerinin her yıl kadın ölümlerinin üzerinde seyrettiği açıkça görülüyor. Bu durum, erkek nüfusun ölüm oranları açısından daha yüksek bir risk altında olabileceğine işaret ediyor. 2025 yılına ait veriler, Giresun'daki ölüm sayılarının yeniden pandemi sonrası dönemin zirve noktalarına yaklaştığını gösteriyor. Geçtiğimiz yıl kaydedilen 4 bin 389 ölüm, 2022 yılındaki 4 bin 482 ölümün yalnızca 93 kişi altında kalarak, genel bir artış eğiliminin altını çiziyor.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.