Konya’nın Beyşehir ilçesinde, Ulusal Medikal Kurtarma Ekibi (UMKE), Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ve Türk Silahlı Kuvvetleri’nin iş birliğiyle geniş kapsamlı bir arama kurtarma tatbikatı düzenlendi.
Senaryo gereği Beyşehir Gölü’nde batma tehlikesi yaşayan bir tekneye müdahale eden ekipler, ihbar üzerine kısa sürede harekete geçti. AFAD ve UMKE ekipleri, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin hava desteğiyle koordinatları belirlenen kazazedeleri kurtardı.
Tatbikatın ikinci aşamasında ise ormanlık alanda mahsur kalan kazazedelere yönelik kurtarma operasyonu gerçekleştirildi.
Tatbikat sonrası açıklama yapan İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz, afetlere daha hazır olmak için bu tür çalışmaların önemine değindi. Yavuz, “Gönüllülük esasına dayanan bu birlikteliğiniz için hepinize çok teşekkür ediyorum. Sizler bu ekibin gönüllü neferlerisiniz. İl Sağlık Müdürlüğü olarak UMKE’yi desteklemeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz.” dedi.
Program kapsamında tatbikata katılan UMKE gönüllülerine belgeleri de takdim edildi.










