Konya, Osaka EXPO 2025’te sema ile tanıtıldı

YEREL Yayınlanma : 20 Haziran 2025 10:47
Konya, Osaka EXPO 2025’te sema ile tanıtıldı
Konya Büyükşehir Belediyesi, Japonya’nın Osaka kentinde düzenlenen EXPO 2025’te gerçekleştirdiği sema programıyla Konya’nın kültürel ve manevi mirasını dünyaya tanıttı.

Konya Büyükşehir Belediyesi, Japonya’nın Osaka kentinde 13 Nisan - 13 Ekim 2025 tarihleri arasında düzenlenen EXPO 2025’te Konya’nın kadim kültürünü uluslararası katılımcılarla buluşturdu.

Hayatlarımız İçin Gelecekteki Toplumu Tasarlamak” temasıyla 160 ülkenin katılımıyla gerçekleşen fuarda kurulan Türkiye pavilyonunda, Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Sema Ayini Şerifi icra edildi.

Konya Büyükşehir Belediyesi Türk Tasavvuf Musikisi ve Sema Topluluğu tarafından gerçekleştirilen program, ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü. Etkinlikte Hazreti Mevlana’nın evrensel mesajları ve Konya’nın manevi mirası uluslararası katılımcılara aktarıldı.

Sema programının yanı sıra geleneksel Türk sanatlarından ebru gösterisi de düzenlenerek ziyaretçilere Konya’ya davet çağrısı yapıldı.

Konya Büyükşehir Belediyesi, EXPO 2025 kapsamında düzenlediği bu etkinlikle hem Konya’nın tarihsel zenginliğini hem de Türkiye'nin kültürel derinliğini tanıtmayı amaçlıyor.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.