Sahte sağlık raporu soruşturmasında 8 kişi serbest bırakıldı

BÖLGE Yayınlanma : 22 Mart 2025 14:11
Sahte sağlık raporu soruşturmasında 8 kişi serbest bırakıldı
Kırıkkale'de, yaklaşık 300 kişiye rüşvet karşılığında sahte sağlık raporu verdikleri iddiasıyla tutuklanan ve aralarında iki doktorun da bulunduğu 8 kişi, yaklaşık 5 ay süren tutukluluklarının ardından adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi'nde yürütülen rüşvet soruşturması kapsamında, Sağlık Bakanlığı müfettişlerinin raporları ve Valilik koordinasyonunda yapılan incelemeler doğrultusunda 19 kişi hakkında idari işlem başlatılmıştı.

İdari soruşturmanın ardından, Kırıkkale Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen adli soruşturma kapsamında Kırıkkale, Ankara ve İstanbul'da eş zamanlı operasyonlar düzenlendi. İl Emniyet Müdürlüğü KOM Şubesi ekipleri tarafından gerçekleştirilen operasyonlarda 18 kişi gözaltına alındı.

Emniyetteki işlemleri tamamlanan şüpheliler sağlık kontrolünden geçirildikten sonra adliyeye sevk edildi. Savcılık sorgularının ardından mahkemeye çıkarılan isimlerden doktor M.H.A. (49), doktor Y.B. (41), memurlar G.C. (40) ve S.B. (38), teknisyen O.A. (55), işçi B.G. (32), özel firma çalışanı M.G. ve emekli memur O.C. (51) "rüşvet almak" suçlamasıyla tutuklanarak cezaevine gönderilmişti.

Yaklaşık 5 aydır tutuklu bulunan 8 şüpheli, çıkarıldıkları mahkeme tarafından adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Böylece, adli kontrol hükümleri uygulanan kişi sayısı 16’ya yükseldi.

Soruşturma kapsamında serbest bırakılan şüpheliler hakkındaki yargı süreci ise devam ediyor.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.