Başkanlığını Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın yaptığı Uluslararası Tarım Şehirleri Birliği (AGRICITIES) 3. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 10 bin yıl önce tarımın doğduğu yer olarak kabul edilen UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki Çatalhöyük’te gerçekleştirildi.
Yurt içinden ve yurt dışından çok sayıda üye belediyenin katılımıyla Konya Büyükşehir Belediyesi Çatalhöyük Tanıtım ve Karşılama Merkezi’nde düzenlenen genel kurulda yeniden başkan seçilen Uğur İbrahim Altay, Konya’nın tarımsal üretim, ticaret ve istihdamda Türkiye’nin tarım başkenti olduğunu vurguladı.
Başkan Altay konuşmasında, tarımın artık sadece iç mesele değil, sınırları aşan ve ülkeler arası ilişkileri şekillendiren stratejik bir alan haline geldiğine dikkat çekerek, “Pandemiyle başlayan, Rusya-Ukrayna savaşı ve tahıl kriziyle devam eden süreçler; gıda bağımsızlığının ne kadar hayati olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu anlamda, yerli tohumumuzu sahiplenmek artık bir vatan borcudur” dedi.
Konuşmasında Filistin’e de dikkat çeken Altay, masumların katledildiğini ve temel gıdaya erişimin imkânsız hale geldiğini belirtti. Altay, “Gıda, sadece bir ürün değil; toprağın kimliği, kültürün devamı, geleceğin teminatıdır. Gıda güvenliği olmayan bir milletin siyasi, ekonomik ve kültürel bağımsızlığı sadece bir yanılsamadan ibarettir” ifadelerini kullandı.
Konya Valisi İbrahim Akın ise Konya’nın tarım kültürünü küresel bir vizyona dönüştürdüğünü belirterek, Başkan Altay’a katkılarından dolayı teşekkür etti.
Toplantının yapıldığı Çatalhöyük’ün, yalnızca Türkiye’nin değil, tüm insanlığın tarımsal hafızasını barındırdığını vurgulayan Başkan Altay, Türkiye'nin en büyük ahşap konstrüksiyonlu kamu binası olan Çatalhöyük Tanıtım ve Karşılama Merkezi sayesinde bölgenin artık kusursuz bir arkeolojik alan olarak anıldığını ifade etti.
Tarımın stratejik önemine vurgu yapan Altay, “Konya’nın üretmediği ya da üretiminin azaldığı bir durumda Türkiye’nin gıda güvenliği sorun yaşayacaktır” diyerek, tarımın şehirlerin de stratejik gündemi olduğunu dile getirdi.
Konuşmaların ardından Divan Başkanlığı'nı Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’ın yaptığı genel kurulda, faaliyet raporu okundu ve yeni yönetim ile denetim kurulu üyeleri seçildi. Doğan, Altay için “Hepimizin önünde bir rol model” ifadelerini kullandı.
Genel kurulda Filistin Beyt Hanun Belediye Başkanı İmad Advan’ın gönderdiği video mesajda İsrail saldırıları sonucu yaşanan yıkım ve insani kriz vurgulandı.
Sakarya ve Şanlıurfa’nın önceki dönem büyükşehir belediye başkanları da söz alarak tarımın geleceği için ortak gayretin önemine dikkat çekti.
Toplantının sonunda yeniden başkan seçilen Uğur İbrahim Altay, “Tarım şehirleri olarak dayanışmamızı sınırlarımızın ötesine taşımalı, adaletli bir gıda dağılımı sağlamalıyız” dedi.
Genel kurul sonrası misafirler, Çatalhöyük Tanıtım ve Karşılama Merkezi ile Neolitik Kenti’nde incelemelerde bulundu.
Yönetim Kurulu Üyeleri:
Fatma Şahin, Tahir Büyükakın, Memduh Büyükkılıç, Halit Doğan, Fırat Görgel, Yusuf Alemdar, Mehmet Hilmi Güler, Mehmet Sekmen, Emrah Özdemir, Mustafa Kavuş, İlhan Geçit, Aydın Pehlivan, İsmail Hakkı Esen, Baki Demirbaş, Mete Memiş, Fatih Erol, Semih Tepebaşı, Aytekin Kaya, İbrahim Önal, Hüseyin Baykal.
Denetim Kurulu Üyeleri:
Zinnur Büyükgöz, Emrullah Akpunar, Yavuz Gülmez.







