Adana'da fırıncılar, 40 derecede ekmek için ter döküyor
-
Adana'da hava sıcaklığı 40 dereceyi geçerken, fırıncılar zorlu koşullarda ekmek üretmeye devam ediyor.
-
Yaz sıcaklarının etkisini artırdığı Adana’da, fırınların başında çalışan ustalar, ortam sıcaklığının 80 dereceye kadar ulaştığı alanlarda uzun saatler boyunca mesai yapıyor. Fırın içindeki sıcaklık ise 450 ile 900 derece arasında değişiyor. Bu şartlar altında çalışan fırıncılar, hem fiziksel hem de psikolojik olarak zor bir süreçten geçiyor.
-
Yaklaşık 25 yıldır fırıncılık yapan Davut Önen, yaz aylarında işlerinin daha da zorlaştığını ifade ederek, "Sabah erken saatlerde işe geliyoruz, akşam 8’e kadar çalışıyoruz. Zorlukları çoktur. Yaz sıcağında daha da zor oluyor çünkü çalışma saatlerimiz uzun. Allah bütün fırıncıların yardımcısı olsun," dedi. Fırında çalışan diğer ustalar da, Adana'nın sıcaklığının ve uzun çalışma saatlerinin bedensel güçlerini tükettiğini belirtiyor.
-
Mustafa Gül, "Zor şartlar altında çalışıyoruz, sabah erken saatlerde işe başlıyoruz. Havanın sıcaklığı ve uzun çalışma saatleri, beden gücümüzü oldukça tüketiyor. Adana’nın sıcağını biliyoruz, havanın sıcak olması fırının sıcaklığını artırarak bizi daha da yıpratıyor. Bu hizmeti vermek zorundayız, sonuçta insanlar ekmek yiyecek," şeklinde konuştu.
-








