Asırlık Osmanlı geleneği, ihtiyaç sahiplerine umut sunuyor
-
Çankırı'da, Osmanlı döneminden kalma bir sadaka taşı, asırlardır devam eden geleneği yaşatarak ihtiyaç sahiplerine umut olmaya devam ediyor.
-
Çankırı il merkezindeki Çivitcioğlu Medresesi, 17. yüzyıldan günümüze ulaşarak, köklü bir yardımlaşma geleneği sunuyor. Medresenin inşa edildiği dönemde yerleştirilen sadaka taşı, günümüzde hayırseverlerle ihtiyaç sahipleri arasında bir köprü işlevi görüyor. Medreseyi ziyaret eden vatandaşların sadaka taşına bıraktığı paralar, görevliler tarafından titizlikle kayıt altına alınıyor. Gün sonunda toplanan bağışlar, kentteki ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor.
-
Sadaka taşının önemli bir yardımlaşma sistemi olduğunu vurgulayan Medrese Görevlisi Burak Karaboğa, “Çivitçioğlu Medresesi, 1454 yılında Çivitçizade Mehmet Efendi tarafından 6 bin 500 kuruşa ihya edilmiş, müderris yetiştiren bir medresedir. Burada 26 öğrenci müderrislik eğitimi almıştır. Şu anda burası, Çankırı Belediyesi tarafından sanat ve kültür merkezi olarak kullanılmaktadır. Medresemizde bir sadaka taşı da bulunmaktadır. Bu taş, ‘Alan el, veren eli görmesin’ anlayışıyla tasarlanmıştır. İhtiyaç sahibi yalnızca ihtiyacı kadarını alır ve geri kalanını başka bir ihtiyaç sahibine bırakır. Günümüzde de bu sadaka taşına para atılmaya devam ediliyor” ifadelerini kullandı.
-
Osmanlı kültürünün yaşatılmasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Batıkan Yörükoğlu ise, “Bu geleneği mümkün mertebe devam ettirmeye gayret gösteriyoruz. Sadaka taşına bırakılan yardımların gerçekten ihtiyaç sahiplerine ulaştığını biliyoruz. Bu yüzden de bu geleneği yaşatmak için büyük bir özen gösteriyoruz” şeklinde konuştu.








