Aydın incirinin altın sezona hazırlığı: Denetimler sıkılaştı
-
Aydın İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'nün titiz çalışmaları, dünya çapında tanınan ve Avrupa Birliği coğrafi işaret tesciline sahip Aydın incirinin yeni sezon hazırlıklarını mercek altına aldı. İncir sezonu öncesinde, il genelindeki ilek pazarlarında gerçekleştirilen denetimler ve saha incelemeleri, ürün kalitesini güvence altına alma hedefiyle hız kesmeden devam ediyor.
-
Nazilli İlek Pazarı, İl Tarım ve Orman Müdürü Ayhan Temiz'in de katılımıyla gerçekleştirilen denetimlerin son duraklarından biri oldu. Kuyucak, Efeler, Buharkent, Köşk, Germencik ve İncirliova gibi önemli incir üretim bölgelerindeki çalışmaların ardından Nazilli'ye gelen heyet, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Armağan Tanrıkulu, Nazilli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Sunay Güler ve teknik personelden oluşuyordu. Pazarda bulunan ilek meyvelerinin durumunu yakından inceleyen ekipler, üreticilerle de birebir temas kurarak onların talep ve önerilerini dinledi. Bu görüşmelerde, incir kalitesinin doğrudan etkilendiği doğru zamanda ve uygun miktarda ilekleme yapmanın gerekliliği ile zararlı organizmalardan arındırılmış sağlıklı ilek kullanımı konularında üreticilere detaylı bilgilendirmeler yapıldı.
-
Aydın İl Tarım ve Orman Müdürü Ayhan Temiz, yaptığı açıklamada, Aydın incirinin eşsiz kalitesini ve küresel marka değerini korumak adına denetimlerin Tarım ve Orman Bakanlığı'nın talimatları ve valilik tebliğleri doğrultusunda sezon boyunca büyük bir hassasiyetle sürdürüleceğini vurguladı. Temiz, yeni sezon öncesinde yapılan bu yoğun çalışmaların temel amacının, hem ürün kalitesini en üst düzeyde tutmak hem de üreticilerin bilinç seviyesini daha da artırmak olduğunu sözlerine ekledi.
-
-
-








