Diyarbakır'da Çanakkale Ruhu Canlandı: Şehitler Dualarla Anıldı
-
Diyarbakır, 18 Mart Şehitleri Anma ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 111. yıl dönümünü dualarla ve duygu dolu anlarla kutladı. Şehirde iki ayrı programla gerçekleşen etkinlikler, vatan uğruna can veren kahraman şehitleri ve gazileri anmayı amaçladı.
-
İlk tören, Bağlar ilçesindeki Hava ve Kara Şehitlikleri'nde düzenlendi. Şehitlik anıtlarına çelenk sunma törenine Diyarbakır Valisi Murat Zorluoğlu, Garnizon Komutanı Erhan İnaltekin, Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Gülay Kılıç ve Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Reşit Can katıldı. Çelenklerin sunulmasının ardından Kur'an-ı Kerim tilaveti yapıldı ve şehitler için dualar edildi. Vali Zorluoğlu, şehit kabirlerini ziyaret ederek karanfil bıraktı ve şehit yakınlarıyla yakından ilgilendi, onlarla sohbet etti. Ayrıca, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın mesajı da törende okundu.
-
İkinci program ise Cahit Sıtkı Tarancı Kültür Sanat Merkezi Orhan Asena sahnesinde gerçekleştirildi. Lise öğrencileri, günün anlam ve önemine binaen okudukları şiirler ve seslendirdikleri türkülerle Çanakkale ruhunu yaşattı. Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Reşit Can, yaptığı konuşmada, "Bugün burada, aziz milletimizin istiklali ve istikbali uğruna yazdığı en büyük destanlardan biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferinin 111. sene-i devriyesini idrak etmek, bu mukaddes vatan uğruna bir daha geri dönmemek için giden, tarihe destanlar yazdıran kahramanları yâd etmek, hatırlamak ve vatan uğruna toprağa düşen aziz şehitlerimize dualar göndermek için toplanmış bulunmaktayız" dedi. Program, etkileyici slayt gösterileriyle sona erdi.
-
-
-
-
-








