Gaziantep'te çocuk kaçırma tatbikatı gerçeği aratmadı
-
Gaziantep'te, hastanede çocuk kaçırma olaylarına karşı gerçekleştirilen 'pembe kod' tatbikatı, katılımcılara gerçek bir deneyim yaşattı.
-
Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde düzenlenen tatbikat, hastanenin afet ve acil durumlara hazırlığını değerlendirmek, personelin görev ve sorumluluklarını pekiştirmek, olası aksaklıkları tespit etmek ve müdahale kapasitesini geliştirmek amacıyla gerçekleştirildi. Senaryo gereği, hastanede bir çocuk kaçırma girişimi yaşandı ve 'pembe kod' alarmı verildi.
-
Alarmla birlikte güvenlik ekipleri, sağlık personeli ve Olay Yönetim Ekibi anında harekete geçti. Hastanede güvenlik önlemleri artırıldı ve ilgili alanlarda tahliye süreçleri uygulandı. Tatbikat, hastane personelinin olaylara hızlı müdahale etme yeteneğini, güvenlik önlemlerinin etkinliğini, hasta ve personel tahliye süreçlerini, birimler arası iletişimi ve kriz yönetimini test etti. Ayrıca, senaryo çerçevesinde rehine alma, yaralılara müdahale ve olayın kontrol altına alınmasına yönelik süreçler de başarıyla gerçekleştirildi.
-
-
-








