Muğla, Yeşil Şehirler Programı'na katılarak sürdürülebilir geleceğe adım attı
-
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından yürütülen Yeşil Şehirler Programı’na resmen dâhil oldu.
-
İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen EBRD Belediye Başkanları Konferansı’nda, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın katılımıyla Mutabakat Anlaşması imzalandı. Bu anlaşma, Muğla’nın sürdürülebilir geleceğine yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Konferans, ‘Geleceğe Yatırım, Herkes İçin Yeşil ve Dirençli Kentler İnşa Etmek’ temasıyla gerçekleştirilerek, dünyanın farklı şehirlerinden yerel yöneticilerin bir araya gelmesine vesile oldu.
-
İmzalanan Mutabakat Anlaşması ile birlikte Muğla’nın çevresel sorunları ve iklim kaynaklı riskleri bilimsel yöntemlerle analiz edilerek öncelikli yatırım alanları belirlenecek. EBRD’nin uluslararası metodolojisi doğrultusunda hazırlanacak Yeşil Şehir Eylem Planı sayesinde, kentin çevresel performansının artırılması ve iklim değişikliğine uyum kapasitesinin güçlendirilmesi amaçlanıyor. Bu program, katı atık yönetimi, su ve atık su hizmetleri, sürdürülebilir ulaşım, enerji verimliliği gibi alanlarda yeni projelerin geliştirilmesini hedefliyor. Muğla Su Projesi, Yeşil Şehirler Programı’nın öncelikli yatırımı olarak belirlenmiş durumda. Bu proje ile Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme bölgelerindeki mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi planlanıyor. EBRD tarafından desteklenen fizibilite çalışmalarının tamamlanmasının ardından, toplamda 62,9 milyon avroluk bir finansman paketi öngörülüyor.








