Su altı dünyası 15 yılda 15 milyonu büyüledi: İstanbul Akvaryum'dan gurur veren rakamlar
-
İstanbul Akvaryum, kuruluşunun 15. yılını kutlarken, bu süre zarfında gösterdiği muazzam başarıyla dikkat çekiyor. Tam 150'den fazla ülkeden 15 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan akvaryum, sadece bir turizm merkezi olmanın ötesinde, deniz yaşamının korunması ve gelecek nesillere aktarılması adına önemli bir misyon üstleniyor.
-
25 Haziran 2011'de kapılarını açan İstanbul Akvaryum, kısa sürede hem Türkiye'nin hem de bölgenin önde gelen turizm noktalarından biri haline geldi. Bin 500 farklı türden yaklaşık 17 bin canlıya ev sahipliği yapan akvaryum, uluslararası alanda da Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı sağlıyor. Eğitim, koruma ve sürdürülebilirlik çalışmalarına odaklanarak deniz ekosisteminin korunmasına yönelik projeler yürüten işletme, çevre bilincini artırmayı hedefliyor.
-
15. yıl dönümü vesilesiyle 25-28 Haziran tarihleri arasında ziyaretçilere yönelik özel etkinlikler düzenleniyor. Kortej yürüyüşleri, çocuk atölyeleri ve sürpriz aktivitelerle dolu bu kutlamalar, akvaryumun bu özel gününü taçlandırıyor. Ayrıca, kuruluşundan bu yana akvaryumda görev yapan ve 15 yıllık çalışma süresini tamamlayan çalışanlara da plaket takdim edildi. Akvaryum Genel Müdürü Dilek Çapanoğlu, bu kilometre taşından duyduğu gururu dile getirerek, "Amerika'dan Zambiya'ya, İsviçre'den Hindistan'a kadar 150 farklı ülkeden misafirimizi ağırlama fırsatı bulduk. 7'den 70'e herkese hitap eden, doğa ile insanı buluşturan bir destinasyon haline geldik. Önümüzdeki yıllarda da çevre koruma projelerimizi ve eğitim odaklı çalışmalarımızı sürdürerek hedeflerimizi büyütmeye devam edeceğiz" dedi. Akvaryum, deniz kaplumbağalarını kurtarma ve rehabilitasyon merkezinin yanı sıra uluslararası nesil koruma projeleriyle de yurt dışı tanıtımına katkı sağlıyor.
-
-
-








