Hatay'ın Antakya ilçesinden çıkarılan ve bir zamanlar yurt dışında göz kamaştıran mozaiklerin birebir replikaları, şimdi ziyaretçilerle buluşuyor.

DAĞILMIŞ BİR MİRAS YENİDEN BİR ARADA
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Antakya Sanat Müzesi Derneği'nin ortak çalışmasıyla hayata geçirilen "Antakya’nın Yerinden Edilmiş Mozaikleri: Dağılmış Bir Mirası Birleştirmek" adlı sergi, Cemil Meriç İl Halk Kütüphanesi'nde kapılarını araladı. Açılış törenine Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar ve İl Müdürü Abdullah Dinç de katıldı.
TARİHİ ZENGİNLİKLER YENİDEN GÖRÜCÜYE ÇIKTI
Bu özel sergi, Antakya'nın eşsiz tarihini ve zengin kültürel mirasını yansıtan mozaikleri bir araya getirerek bölgenin köklü değerlerini ön plana çıkarmayı amaçlıyor. Sergide yer alan replikalar, 1932-1939 yılları arasındaki arkeolojik kazılarda gün yüzüne çıkarılan ve günümüzde dünyanın dört bir yanındaki müzelerde sergilenen değerli Antakya mozaiklerinin titizlikle hazırlanmış kopyalarından oluşuyor.







