Bayburt İl Müftülüğü'nün Muharrem Ayı ve Aşure Günü vesilesiyle tertiplediği anlamlı programda, Kerbela'da yaşanan acılar dualarla yâd edildi ve halka geleneksel aşure ikramı yapıldı.

KERBELA ŞEHİTLERİ VE TÜM ŞEHİTLER ANILDI
Yakutiye Camii'nde düzenlenen 'Muharremiye ve Kerbela Şehitlerini Anma' programı, Kerbela şehitlerinin yanı sıra tüm şehitler ve ahirete intikal etmiş gaziler için Kur'an-ı Kerim tilaveti ve Mevlid-i Şerif okunmasıyla başladı. Ardından, tüm katılımcılar için dualar edildi. Cami bahçesinde kurulan kazanlardan aşure dağıtımı gerçekleştirildi. Etkinliğe katılan Bayburt Valisi Mustafa Eldivan ve İl Müftüsü Bayram Danacı, bizzat kazanların başına geçerek vatandaşlara kendi elleriyle aşure dağıttılar. Bu jest, halkla kurulan sıcak bağın bir göstergesiydi. Programda, aşurenin sadece bir tatlı değil, aynı zamanda birlik, paylaşma ve kardeşlik gibi derin manevi değerleri pekiştiren önemli bir kültürel unsur olduğu vurgulandı.







