Hatay İl Sağlık Müdürlüğü'nün titiz koordinasyonunda, Arsuz ilçesindeki yüksek riskli gebelere yönelik ev ziyaretleri sürdürülüyor. Bu özel ziyaretlerle, anne adaylarının sağlık durumları yerinde incelenerek kapsamlı danışmanlık hizmetleri sunuluyor.

SAĞLIK EKİPLERİNDEN GEBELERE YAKIN TAKİP
Arsuz İlçe Sağlık Müdürlüğü'nde görevli deneyimli ebeler Senem Çapar ve Burcu Turhan, yüksek riskli bir gebe anne adayıyla evinde bir araya geldi. Ziyaret sırasında gebenin mevcut sağlık durumu dikkatle değerlendirilirken, gebelik sürecinin sağlıklı ilerlemesi için gereken tüm takip ve danışmanlık hizmetleri eksiksiz yerine getirildi. Anne adayına düzenli doktor kontrollerinin hayati önemi, dengeli beslenme, gebelik dönemindeki fiziksel aktiviteler, olası riskli durumlar, doğum hazırlığı ve yenidoğan bakımı gibi kritik konular hakkında detaylı bilgilendirmeler yapıldı.
DİJİTAL HİZMETLER VE GEBE OKULU VURGUSU
Sağlık Bakanlığı tarafından sunulan dijital sağlık uygulamaları da anne adayına tanıtıldı. Bu uygulamaların gebelik takibindeki faydaları anlatılarak, gebenin merak ettiği sorular yanıtlandı. Ayrıca, 'gebe okulu'nun anne ve bebek sağlığı için taşıdığı büyük önem vurgulanarak, anne adayının bu okula katılımı konusunda teşvik edici yönlendirmelerde bulunuldu. Bu kapsamlı çalışmalar sonucunda, 2026 yılı itibarıyla Arsuz ilçesinde toplam 316 yüksek riskli gebe ile görüşme yapıldığı ve bu gebelerin ilgili sağlık hizmetlerine daha kolay erişim sağlamaları amacıyla gebe okuluna yönlendirilmelerinin sürdürüldüğü öğrenildi. Yetkililer, Hatay İl Sağlık Müdürlüğü'nün genel koordinasyonunda ve Arsuz İlçe Sağlık Müdürlüğü'nün özverili çalışmalarıyla yüksek riskli gebelerin yakından takibinin, sunulan danışmanlık hizmetlerinin ve gerçekleştirilen ev ziyaretlerinin aralıksız devam ettiğini belirttiler. Anne ve bebek sağlığını en üst düzeyde korumak amacıyla koruyucu sağlık hizmetlerinin kararlılıkla sürdürüleceği ifade edildi.







