Başkan Altay’dan Semerkant’a ziyaret: Kardeş şehir bağları güçleniyor

YEREL Yayınlanma : 17 Mayıs 2025 15:11
Başkan Altay’dan Semerkant’a ziyaret: Kardeş şehir bağları güçleniyor
Türk Dünyası Belediyeler Birliği (TDBB) ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz başkanlığında Özbekistan’da düzenlenen Türkiye-Özbekistan Karma Ekonomik Komisyonu (KEK) 8. Dönem Toplantısı kapsamında

Ziyaret kapsamında Başkan Altay, Türk Dünyası Belediyeler Birliği ile Özbekistan Ekonomi ve Maliye Bakanlığı arasında iş birliği mutabakat zaptı imzaladı. Bu adım, iki ülke arasında yerel yönetimler düzeyindeki iş birliklerinin güçlendirilmesi açısından önem taşıyor.

Başkan Altay ayrıca, Konya’nın kardeş şehri Semerkant’ın Belediye Başkanı Fazliddin Umarov ve Türkiye Cumhuriyeti Semerkant Başkonsolosu Salih Caner’i ziyaret etti.

6jnxf12o96kvkkqymckgf1j4kdjvtakslaw9heu5.jpg

“Küresel Vizyon İçin Yerel İş Birliği”

Ziyarete ilişkin açıklamalarda bulunan Başkan Altay, kardeş şehir Semerkant ile her alanda iş birliğini artırmak istediklerini belirterek, “Konya’nın dış ilişkilerdeki vizyonunu geliştirmek, şehirlerarası diplomasiye katkı sunmak önceliklerimiz arasında yer alıyor. Sıcak ev sahiplikleri için Belediye Başkanı Sayın Umarov’a ve Başkonsolosumuz Sayın Caner’e teşekkür ediyorum,” ifadelerini kullandı.

Başkan Altay’ın ziyareti, Konya ile Semerkant arasındaki ilişkileri daha da pekiştirirken, Türk Dünyası Belediyeler Birliği aracılığıyla bölgesel iş birliği çalışmalarına da ivme kazandırdı.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.