Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca, 15-22 Nisan Turizm Haftası dolayısıyla yayımladığı mesajında, Karatay’ın tarihi, kültürel ve doğal dokusuyla sadece Konya’nın değil, Türkiye’nin de öne çıkan turizm merkezlerinden biri haline geldiğini vurguladı. Karatay’ın zengin mirasını korumak ve tanıtmak amacıyla çok sayıda projeyi hayata geçirdiklerini dile getiren Başkan Kılca, herkesi ilçenin benzersiz güzelliklerini keşfetmeye davet etti.
“Karatay’ı Turizmin Parlayan Yıldızı Yaptık”
Başkan Kılca, göreve geldikleri günden itibaren Karatay’ı turizm alanında cazibe merkezi haline getirmeyi hedeflediklerini belirterek, ilçenin Mevlana Türbesi gibi önemli manevi değerlerin yanı sıra kültürel ve tarihi alanlarıyla da dikkat çektiğini ifade etti. Kılca, 2024 yılı içinde Mevlana Türbesi’ni 3 milyon 48 bin 55 kişinin ziyaret ettiğini belirterek, bu ilginin Karatay’ın ulusal ve uluslararası alanda ne denli değerli bir konuma sahip olduğunu ortaya koyduğunu söyledi.
Tarihe Açılan Kapılar: Obruk Kervansaray ve Savatra Antik Kenti
İlçedeki önemli restorasyon ve arkeoloji çalışmalarına da değinen Kılca, 800 yıllık Obruk Kervansarayı’nın kapsamlı bir onarım sürecinin ardından müze otel olarak hizmet vermeye başladığını ve büyük ilgi gördüğünü belirtti. Öte yandan Yağlıbayat Mahallesi’nde yürütülen kazılarla ortaya çıkan Savatra Antik Kenti'nin hem bilim dünyasında hem de turizmde heyecan uyandırdığını aktardı.
Kentsel Dönüşümle Tarih Korunuyor
Karatay Belediyesi’nin şehir kimliğini koruma odaklı projelerine de değinen Kılca, özellikle Aziziye Mahallesi'nde hayata geçirilen Türbe Arkası Kentsel Yenileme Projesi’nin dikkat çekici olduğunu söyledi. Proje kapsamında yapımı süren 84 iş yerinden oluşacak Arasta Çarşısı’nın, geleneksel ticaret kültürünü canlandıracağını ve turizme katkı sunacağını dile getirdi.
Ödüllü Dokunuşlar ve Sürdürülebilir Şehircilik
Mahmut Dede Sokak’ta yürütülen cephe iyileştirme çalışmalarının “Çevresel Sürdürülebilirliğe Dayalı Kentsel Dönüşüm ve Akıllı Şehirler” kongresinde ödül kazandığını hatırlatan Kılca, Karatay Belediyesi yanındaki iş merkezlerine yönelik projelerin de tarihi dokuya saygılı bir anlayışla tasarlandığını ifade etti.
Sağlık Turizmi ve Doğa ile Buluşma
İsmil Mahallesi’ne kazandırılan Karatay Termal Tatil Köyü’nün şehre sağlık ve konfor sunduğunu belirten Başkan Kılca, 112 villadan oluşan bu komplekste termal su kaynakları sayesinde dört yıl içinde 350 bin kişiye hizmet verildiğini söyledi. Ayrıca Lavanta Bahçesi ve Gül Parkı gibi projelerin, hem estetik açıdan hem de turizm açısından ilçeye değer kattığını dile getirdi.
“Karatay, Yaşayan Bir Açık Hava Müzesi”
Karatay’ın her köşesinin tarihi izler taşıdığını vurgulayan Başkan Kılca, Roma’dan Osmanlı’ya uzanan çok katmanlı bir geçmişe ev sahipliği yapan ilçenin, camiler, türbeler, arkeolojik alanlar ve doğal güzellikleriyle adeta bir açık hava arşivi niteliğinde olduğunu belirtti. “Bu kıymetli mirası korumak, tanıtmak ve gelecek kuşaklara aktarmak için var gücümüzle çalışıyoruz,” diyen Kılca, Turizm Haftası vesilesiyle herkesi Karatay’ın büyülü atmosferini yerinde yaşamaya çağırdı.







