Beyaz altınlar çiftçilere dağıtıldı

TARIM-HAYVANCILIK Yayınlanma : 26 Nisan 2025 03:02
Beyaz altınlar çiftçilere dağıtıldı
Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Tarımsal Arazilerin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında 2025 yılında Konya Tarım İl Müdürlüğü tarafından hazırlanan %70 hibeli ‘‘Beyaz Altın Kuru Fasulye’’ tohumları çiftçilerimize

Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesinin Desteklenmesine İlişkin Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak, 1 Ocak 2025'ten itibaren geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.

Kararla tarım arazilerinin kullanımının etkinleştirilmesi için işlenmeyen, nadasa ayrılan ve işlemeli tarıma uygun olmayan alanlar öncelikli olmak üzere, uygun tarımsal üretim yöntemlerinin kullanılmasıyla bitkisel üretimin artırılmasına yönelik yatırım projelerinin desteklenmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi. Söz konusu amaçlarla azami yüzde 75'i ayni destekle ülke genelinde TAKE projeleri uygulanıyor.

beyaz-altinlar-ciftcilere-dagitildi-2.jpg

Bakanlık il müdürlüklerince hazırlanan projelere ilişkin yatırım konularıyla belirtilen proje kapsamında, işlenmeyen veya nadasa ayrılan arazilerin, uygun münavebe planı ve ekim yöntemleriyle stratejik ürün üretiminde kullanılması, iklim değişikliği dikkate alınarak, uygun çeşitlerle öncelikle hububat, baklagil ve yağlı tohumlu bitkilerle sebze üretiminin geliştirilmesi hedeflen

Bu Amaçla Konya'da da Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğünce yürütülen Tarımsal Arazilerin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında 2025 yılında İl Müdürlüğü tarafından hazırlanan %70 hibeli ‘‘Beyaz Altın Kuru Fasulye’’ tohumları çiftçilere teslim edildi.

Yalıhüyük İlçe Müdürlüğü tarafından düzenlenen programda Tarım İlçe Müdürü Mevlüt Semerci, İlçe Kaymakamı Abdullah Melikoğlu, İlçe Belediye Başkanı Mehmet Ali Yılmaz ve çiftçiler katıldı.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.