Bolu'da meslek lisesi öğrencileri, atık yağları geri dönüştürerek doğal sabun üretme becerisi kazandıkları bir atölye çalışmasında özel eğitim gören öğrencilerle bir araya geldi.

PROJE HAKKINDA
İzzet Baysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 'Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik' teması doğrultusunda 'Atık Yağlar Geleceğe Değer Katıyor' isimli bir proje başlattı. Bu proje kapsamında il genelindeki kurumlardan toplanan atık yağlar, okulun kimya laboratuvarında işlenerek çeşitli doğal sabunlara dönüştürülüyor. Üretim sürecinde kullanılan ahşap kalıplar ise okulun mobilya atölyesindeki öğrenciler tarafından hazırlanıyor.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Etkinlikte, meslek liseli gençler Emine Mehmet Baysal Özel Eğitim Uygulama Okulu'nu ziyaret etti. Kimya öğretmeni Sibel Çobanoğlu'nun liderliğinde gerçekleştirilen atölyede özel öğrenciler, hazırlanan sabun karışımlarını kalıplara dökerek üretmenin mutluluğunu yaşadı. Etkinlikte Bolu İl Milli Eğitim Müdürü Cemal Turan da öğrencilerle ilgilenerek çalışmaların nasıl yürütüldüğünü yerinde gözlemledi.

GELECEK NESİLLER İÇİN FARKINDALIK
Kimya öğretmeni Çobanoğlu, bu proje ile sıfır atık bilincinin aşılanmasını ve gelecek nesillere neler bırakılabileceğini göstermeyi amaçladıklarını ifade etti. Ayrıca, evdeki atık yağların değerlendirilmesi için annelere de çağrıda bulunarak, güvenli bir şekilde sabun yapabileceklerini belirtti. Pandemi döneminde bir kimya mühendisinin atık yağlardan sabun yaptığını gördüğünü ve bu süreçten ilham aldığını da ekledi.








