Otomobillerde yaz aylarıyla birlikte klima kullanımı arttı. Klima kullanımı yakıt tüketimini de artırırken, “Klima mı yoksa cam açmak mı tasarruf sağlar?” sorusu yeniden gündeme geldi.
Uzmanlar, yakıt tüketiminin hız, sıcaklık ve sürüş koşulları gibi nedenlere bağlı olarak değişkenlik gösterdiğine dikkat çekerek, araç içinde serinliği en ekonomik şekilde sağlamanın yöntemlerini açıkladı. Uzmanlar, özellikle şehir içi kısa mesafeli yolculuklarda klima kullanımının yanlış alışkanlıklarla birleştiğinde hem yakıt tüketimini artırdığını hem de serinleme verimini düşürdüğünü söylüyor.
Yapılan araştırmalara göre Consumer Reports testleri, klimanın yakıt verimliliğini yüzde 10 oranında azalttığını gösterdi. Cam açma ise yüksek hızlarda hava direncini artırarak yakıt kaybına yol açıyor. SAE’nin çalışmaları bu verileri destekliyor.
HIZ SINIRI ÖNEMLİ DEĞİŞKEN
SAE’nin raporuna göre, 88 kilometre/saat üzeri hızlarda cam açmak yakıt ekonomisinde yüzde 20 kayba neden oluyor. Şehir içinde 60 kilometre/saat altında cam açmak ekonomik bir çözüm sunuyor. 60-80 kilometre/saat aralığında iki yöntem yakın sonuçlar veriyor, hafif klima öneriliyor. 80 kilometre/saat üstünde klima avantaj sağlıyor.
YAKIT TÜKETİMİNİ BÖYLE DÜŞÜRÜN
Klimayı kademeli ayarlamak, yakıt tüketimini dengeliyor. Aracı çalıştırmadan önce camları açmak, sıcak havayı dışarı atarak klimayı rahatlatıyor. İç sirkülasyon modu, soğutma süresini kısaltarak motor yükünü azaltıyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor.
“Cam mı klima mı?” sorusunun yanıtı, sürüş koşullarına göre değişiyor. Doğru kullanım ve zamanlama, yakıt tasarrufunu optimize ediyor. Sürücüler bu stratejileri uygulayarak fayda sağlayabilir.







