Çevreci proje için 15 milyon ek ödeme istendi

YEREL Yayınlanma : 24 Şubat 2025 03:47
Çevreci proje için 15 milyon ek ödeme istendi
Konya Büyükşehir Belediyesi, pilot bölge olarak seçilen Konya’da uygulanan ‘Karayolu Ulaşımından Kaynaklı Hava ve Gürültü Kirliliğinin Nano Grafen Katkılı Asfalt Kaplama ile Azaltılması Projesi’ uygulamasını devam ettirebilmek için Çevre Şehircilik ve İkl

Türkiye genelinde asfalt kaplama uygulamalarından kaynaklanan sera gazı emisyonları ve enerji maliyetleri son yıllarda ciddi çevresel sorunlara ve ekonomik kayıplara neden olduğu için çözüm üretilmesi adına düğmeye basıldı.

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından pilot bölge olarak seçilen Konya’da ‘Karayolu Ulaşımından Kaynaklı Hava ve Gürültü Kirliliğinin Nano Grafen Katkılı Asfalt Kaplama ile Azaltılması Projesi’ başlatıldı.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen proje çalışmalarında kullanılmak üzere Bakanlıktan 3 milyon liralık nakdi yardım alındı. Konya Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı ekonomik gelişmeleri dikkate alarak proje için kullanılmak üzere Bakanlıktan 15 milyon lira daha ek ödenek istenmesini talep etti. Konu Konya Büyükşehir belediyesi Encümeninde de görüşüldü. Yapılan görüşme sonrası proje için Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na 15 milyon lira hibe başvurusunun yapılmasına karar verildi.

Pilot bölge olarak seçilen Konya’da uygulamaya konulan projeden olumlu sonuçlar alındığı takdirde uygulama tüm Türkiye geneline yayılacağı öğrenildi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.