1 Temmuz'da ulusal entegrasyona geçecek olan Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi'nde, otel, restoran ve kafe (HOREKA) işletmelerinin sisteme entegrasyonu hızlanıyor. 81 il ve 973 ilçede hayata geçecek olan bu kritik sistemde, HOREKA'ların Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıtlarını tamamlayıp saha operatörlerini belirlemeleri büyük önem taşıyor.
ÇEVRE VE EKONOMİ İÇİN KRİTİK ADIM
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen DOA Sistemi, içecek ambalajlarının kontrollü toplanarak ekonomiye yeniden kazandırılmasını hedefliyor. Bu kapsamda HOREKA işletmeleri, milyonlarca ambalajın tüketildiği noktalar olarak sistemin sahadaki yaygınlaşmasında kilit rol oynuyor. Marketler ve bakkalların iade noktası olarak hizmet vereceği sistemde, HOREKA'lar da kendi bünyelerinde tüketilen ambalajları biriktirerek önemli bir katkı sağlıyor. Bu sayede hem geri kazanım hedeflerine ulaşılıyor hem de kaynaklar daha verimli kullanılıyor.
HOREKA’LARDAN DESTEK, EKONOMİYE KATKI
Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sisteminin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında güçlü bir dönüşüm yarattığını vurgulayarak, HOREKA işletmelerinin bu 'kaynakları koruma seferberliğindeki' katkısının son derece değerli olduğunu belirtti. İşletmeleri DBYS kayıtlarını tamamlamaya ve bu dönüşümün aktif bir parçası olmaya davet eden Öztürk, 1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyonla daha güçlü bir geri dönüşüm ağı oluşturulacağına inancını dile getirdi. Sisteme kayıt olan işletmeler, biriktirdikleri DOA logolu ambalajlar için 0,20 TL teşvik bedeli kazanarak hem çevreye katkıda bulunuyor hem de ekonomik fayda sağlıyor. Sistemin yaygınlaşmasıyla ambalaj ithalatında yüzde 35-40 azalma, yıllık yaklaşık 30 milyar TL katkı, 37 bin ton sera gazı emisyonu azaltımı ve 1,3 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu bekleniyor.









