Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü'nün öncülüğünde, koruyucu sağlık hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve sağlık profesyonelleri arasındaki iş birliğinin pekiştirilmesi amacıyla ildeki diş hekimlerine yönelik önemli bir tanıtım ve inceleme etkinliği düzenlendi. Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi'nde gerçekleşen buluşmada, diş hekimleri merkezin sunduğu geniş çaplı hizmetleri yakından tanıma fırsatı buldular.

SAĞLIKLI HAYAT MERKEZLERİ GÖZDEN GEÇİRİLDİ
Diyarbakır İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Emre Asiltürk, konuşmasında Sağlık Bakanlığı'nın "Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık" vizyonuna vurgu yaparak, hastalıkları oluşmadan engellemenin temel hedefleri olduğunu belirtti. Sağlık okuryazarlığının artırılması ve vatandaşların sağlık hizmetlerine zamanında ve doğru kanallardan erişiminin sağlanmasının altını çizen Asiltürk, Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi'nin modern yapısıyla Türkiye'de bir örnek teşkil ettiğini ifade etti. Merkezde psikolojik danışmanlık, fizyoterapi, diyetisyenlik, kanser taramaları, sigara bırakma poliklinikleri, sosyal hizmet danışmanlığı ve kadın-üreme sağlığı danışmanlığı gibi pek çok hizmetin ücretsiz sunulduğunu dile getirdi.
KOORDİNASYON VE BİLGİLENDİRME VURGUSU
Asiltürk, diş hekimlerinin bu merkezlerde sunulan hizmetler hakkında vatandaşları bilgilendirmesinin ve onları doğru yönlendirmesinin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, "Sağlıklı Hayat Merkezlerimizin bilinirliğini artırmak istiyoruz. Diş hekimlerimizin burada verilen hizmetleri yakından tanıması ve ihtiyaç duyan vatandaşlarımızı bu merkezlere yönlendirmesi büyük önem taşıyor." şeklinde konuştu. Etkinlik, birinci basamak sağlık hizmetleri ile diğer sağlık kuruluşları arasındaki iletişimin ve koordinasyonun güçlendirilmesi amacını taşıyordu. Diş hekimleri ve Sağlıklı Hayat Merkezi çalışanları, hizmet süreçleri üzerine verimli bir görüş alışverişinde bulundular.







