Sivas Valiliği, dünyaca ünlü 'doktor balıklar' ile bilinen Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı'ndaki son durum hakkında merak edilen soruları yanıtladı. Yapılan açıklamada, bölgenin turizm niteliğinin kaldırılmadığı, aksine planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'ne devredilerek, alanın daha etkin korunmasının hedeflendiği vurgulandı.

TURİZM NİTELİĞİ KORUNUYOR, KORUMA GÜÇLENİYOR
Kangal ilçesine bağlı ve uzun yıllar kaplıca olarak hizmet veren Kangal Balıklı Kaplıcası, daha önce Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın imzasıyla 'Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı' olarak ilan edilmişti. Kamuoyunda bölgenin turizm statüsünün kaldırıldığına dair çıkan söylentilere karşı Sivas Valiliği'nden gelen açıklamada, bu durumun gerçeği yansıtmadığı belirtildi. Alanın doğal yapısını ve biyolojik çeşitliliğini koruma altına almak amacıyla, endemik 'doktor balıklar' başta olmak üzere, doğal kaynakların daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetileceği ifade edildi. Bu çerçevede, koruma standartlarının yükseltildiği ve sürdürülebilir kullanım prensibine dayanan yeni bir yönetim modelinin oluşturulduğu kaydedildi.

YENİ YÖNETİM MODELİ VE AMAÇLARI
Açıklamada, 'Tabiat Parkı' ilanının doğal ve hukuki bir sonucu olarak, alanın yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'ne devredildiği belirtildi. Bu değişikliğin temel amacının, alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesi olduğu aktarıldı. Daha önce alınan Turizm Merkezi Kararı'nın, bu yeni ve tek elden yönetim modelinin etkin uygulanabilmesi için yürürlükten kaldırıldığı bilgisi verildi. Bu düzenlemenin, bölgenin turizm potansiyelini ortadan kaldırmadığı, bilakis koruma önceliği esas alınarak, proje ile uyumlu titiz çalışmaların sürdürüldüğü sözleriyle pekiştirildi.







