Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türk Telekom’un internet tarifelerini her yıl 1 Ocak ve 1 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak şekilde, belli bir dönemdeki ÜFE’yi aşmamak koşuluyla otomatik olarak artırmasına karar verdi. Karar, kullanıcıların faturasına yılda iki kez zam olarak yansıyacak.
Türkiye’de internet kullanıcıları yüksek fiyatlar ve dünya ortalamasının gerisinde kalan yavaş altyapıdan şikayet ederken BTK’nın aldığı karar abonelerin tepkisine neden oldu. Türk Telekom’un geçtiğimiz aylarda aldığı yüksek zam kararı, BTK uygulamasıyla ‘standart’ hâle getirildi. Yeni dönemde internet servis sağlayıcıları, Türk Telekom’un toptan tarifedeki artışını 1 Ocak ve 1 Temmuz’da abonelerine aynı veya daha düşük oranda yansıtacak. Tarife değişikliği yürürlük tarihinden en az 1 ay önce kamuoyuna duyurulacak.
YILDA İKİ ZAM KAP’A BİLDİRİLDİ
Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderilen açıklamada Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Türk Telekom'un her yıl 1 Ocak ve 1 Temmuz'dan itibaren geçerli olacak şekilde internet tarifelerini (belli bir dönemdeki ÜFE'yi aşmamak koşuluyla) yılda 2 kez otomatik olarak artırmasına karar verdiğini duyurdu.
TÜRKİYE SABİT İNTERNET HIZINDA 162 ÜLKE ARASINDA 102.
Speedtest verilerine göre Türkiye, sabit internet hızında 161 ülke arasında 102. sırada yer alıyor. Yavaş internet altyapısı ve internet paketlerine yapılacak çift zam uygulaması, kullanıcılar arasında tepki yarattı.
Resmî olarak açıklanan düzenleme, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak.







