Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KONYARAY Banliyö Hattı Projesi'nin çevreye duyarlı bir şekilde ilerlediğini ve trenlerden kaynaklanan gürültüyü azaltmak amacıyla önemli adımlar atıldığını duyurdu.

GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİNE SON VERİLECEK
Başkan Altay, Meram Gar'dan başlayıp Lojistik Merkezi ve Pınarbaşı'na kadar uzanacak 23 kilometrelik hattın ilk etabında çalışmaların yüzde 80'i aştığını belirtti. Trenlerin motor, aerodinamik ve ray-teker sürtünmesinden kaynaklanan gürültülerini engellemek için hattın kenarlarına geri dönüşüm alüminyumdan üretilen akrilik ses bariyerleri monte edildiğini ifade eden Altay, bu sayede sesin dışarı yayılmasının önlenerek etkili bir ses yalıtımı sağlanacağını kaydetti.
4 KİLOMETRELİK BARIYER MONTAJI DEVAM EDİYOR
Toplamda 4 kilometre uzunluğunda planlanan ses bariyerlerinin 3 kilometrelik bölümünün tamamlandığını ve montaj işlemlerinin sürdüğünü aktaran Başkan Altay, toplu ulaşımda şehri en iyi noktaya taşırken vatandaşların rahatsızlığını en aza indirmeyi hedeflediklerini vurguladı. KONYARAY Banliyö Hattı'nın 2027 yılında hizmete açılması planlanıyor. Altay, projedeki desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a teşekkürlerini iletti.







