Türkiye'nin ilk yerli "Kendi Yürür İlaçlama Makinesi", Konya'da düzenlenen 21. Tarım ve Tarla Teknolojileri Fuarı'nda tanıtıldı. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi ve projenin Akademik Danışmanı Doç. Dr. Ali Yavuz Şeflek, projeye dair açıklamalarda bulunarak, ithal tarım makinelerinin yüksek döviz maliyetleri ve artan talepler doğrultusunda Konya sanayisi ve Konya Teknokent ile işbirliği yaparak bu projeye başladıklarını söyledi.
Makinenin 45 kilometre hıza ulaşabildiğini belirten Şeflek, "Üniversite-sanayi işbirliğiyle geliştirdiğimiz bu makine, sadece ilaçlama değil, aynı zamanda kimyasal gübreleme işlemlerini de yapabiliyor. Proje için KOSGEB'den destek aldık ve 4 yıl süren Ar-Ge çalışmaları sonucunda ilk prototipimizi geliştirdik," dedi.
Doç. Dr. Şeflek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu tür makinelerde şasi tasarımı ve ağırlık merkezinin iyi hesaplanması kritik öneme sahip. Hidrolik yürütme sistemleri ve motor aksamları gibi unsurlar yüksek maliyetler gerektiren bileşenler. Bu makine, ülkemiz için bir başlangıç projesi niteliği taşıyor. Seri üretime geçilmesiyle, imalat sektörümüzde de önemli bir lokomotif rolü üstlenecek. Ayrıca, bu makine üzerinde birçok teknolojik sistemin barındırılması planlanıyor ve bu, kar oranlarını artıracak."
"Bu makine, 21. Tarım ve Tarımsal Mekanizasyon Fuarı'nda büyük ilgi gördü ve fuar süresince 4. salonda (Önallar Tarım) sergilenmeye devam edecek," diyerek sözlerini tamamladı.








