Konyalı judocular, Yeşilay Yıldızlar Türkiye Judo Şampiyonası’ndan büyük gururla döndü. Tatamide fırtına gibi esen judocular, toplam 6 madalya kazanırken Avrupa Kupası ve Balkan Şampiyonası biletini de almayı başardı.
Türkiye Judo Federasyonu’nun faaliyet programında yer alan Yeşilay Yıldızlar Türkiye Judo Şampiyonası, 19-21 Haziran 2026 tarihlerinde Hatay’da gerçekleştirildi. Türkiye’nin dört bir yanından sporcuların katıldığı şampiyonada, Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde yetişen sporcular, sergiledikleri performansla göz doldurdu.
KONYA 2 TÜRKİYE ŞAMPİYONU ÇIKARDI
Şampiyonada 73 kiloda mücadele eden Konya SEM ve Selçuklu Belediyespor sporcusu Ömer Samet Ünal, bütün rakiplerini geride bırakarak altın madalyanın sahibi oldu. Ünal Konya’ya şampiyonluk getiren ilk isim oldu.
60 kilogramda mindere çıkan Konya SEM ve Selçuklu Belediyespor sporcusu Mehmet Emin Ulusoy da kendi kategorisinde altın madalya kazanarak şampiyonluğa imza attı. Ünal ve Ulusoy, elde ettikleri Türkiye şampiyonluğu ile Konya’yı gururlandırdı.

TOPLAM 6 MADALYA
Konya SEM ve Konya GSİM Spor Kulübü sporcusu Muhammet Erdal Çaylak ise 66 kilogramda mücadele verdiği şampiyonadan Türkiye ikincisi olarak ayrıldı. Şampiyonluk kürsüsünü kıl payı kaçıran Çaylak, gümüş madalyanın sahibi oldu.
Konyalı sporcular, şampiyonada 3 tane de bronz madalya elde etti. Kadınlar 70 kilogramda Konya SEM ve Konya GSİM Spor Kulübü’nden Fadime İrem Koçyiğit, 81 kilogram erkekler kategorisinde Konya SEM ve Selçuklu Belediyespor Kulübü’nden Emir Sağlam ile Konya Büyükşehir Belediyespor Kulübü’nden Efekan Özdemir, Türkiye üçüncülüğünü elde ederek bronz madalyaya uzandı.

YENİ HEDEF AVRUPA VE BALKAN ŞAMPİYONLUĞU
Şampiyon judocularımız, Hatay’da elde ettikleri bu tarihi başarı ile ay-yıldızlı formayı giymeye hak kazandı. Genç sporcularımız, önümüzdeki süreçte düzenlenecek Yıldızlar Avrupa Kupası ve Balkan Şampiyonası’nda ülkemizi ve Konya'yı uluslararası arenalarda temsil edecek.









