KTO Başkanı Öztürk: ''Sanayinin Anadolu’ya Taşınması Milli Güvenlik Meselesi''

YEREL Yayınlanma : 25 Nisan 2025 11:44
KTO Başkanı Öztürk: ''Sanayinin Anadolu’ya Taşınması Milli Güvenlik Meselesi''
KTO Başkanı Selçuk Öztürk, sanayi yoğunluğunun Marmara’da kalmasının risklerine dikkat çekerek, üretim altyapısının Orta Anadolu’ya kaydırılmasının stratejik bir zorunluluk olduğunu vurguladı.

Konya Ticaret Odası (KTO) Nisan ayı Meclis Toplantısı, Meclis Başkanı Ahmet Arıcı’nın açılış konuşmasıyla gerçekleştirildi. Toplantının gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından, KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, hem güncel ekonomik gelişmeler hem de ulusal güvenliği ilgilendiren önemli konular hakkında kapsamlı değerlendirmelerde bulundu.

Deprem Gerçeği ve Sanayinin Orta Anadolu’ya Taşınması Çağrısı

Başkan Öztürk, Merkez üssü Marmara Denizi olan ve İstanbul başta olmak üzere birçok çevre ilde hissedilen 6,2 büyüklüğündeki depreme geçmiş olsun dileklerini ileterek konuşmasına başladı. Depremin, Türkiye’nin değişmez bir gerçeği olduğunu vurgulayan Öztürk, şehirlerin depreme ve diğer afetlere karşı dirençli hale getirilmesinin büyük önem taşıdığını belirtti.

Marmara Sanayi Bölgesi’nin Türkiye ekonomisinin yaklaşık yarısını oluşturduğuna dikkat çeken Öztürk, uzun süredir gündeme taşıdıkları bu sanayi yoğunluğunun Orta Anadolu’ya taşınması gerektiğini bir kez daha vurguladı. “Bu meseleyi sadece ekonomik değil, aynı zamanda Türkiye'nin bir güvenlik ve beka sorunu olarak değerlendiriyoruz” diyen Öztürk, konunun stratejik önemine işaret etti.

Öztürk, Marmara Sanayi Bölgesi’nde yer alan İstanbul, Kocaeli ve Bursa illerindeki sanayi tesislerinin büyük bir bölümünün Aksaray, Ankara, Karaman, Kayseri, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Nevşehir, Niğde ve Yozgat illerine taşınmasına yönelik hazırladıkları detaylı raporun Kalkınma Odaklı Stratejik Araştırmalar Merkezi (KOSAM) tarafından kamuoyuyla paylaşıldığını da belirtti.

Raporun içeriğinde, tek bir bölgede yoğunlaşan ekonomik ve demografik yapıların oluşturduğu risklerin ayrıntılı analizlerinin yer aldığını aktaran Öztürk, “Alt yapının güçlendirilmesi, lojistik bağlantıların sağlanması ve sanayinin taşınması gibi adımları içeren bu dönüşüm, Türkiye ekonomisinin daha dengeli, sürdürülebilir ve güvenli bir yapıya kavuşmasına katkı sağlayacaktır” dedi.

Ayrıca son günlerde yaşanan don felaketine de değinen Öztürk, tarımsal üretimin sekteye uğramaması için üreticilerin mutlaka desteklenmesi gerektiğini vurguladı.

Küresel Ticarette Belirsizlik ve Türkiye’ye Yansımaları

Küresel ekonomik gelişmelere de değinen Başkan Selçuk Öztürk, özellikle ABD ve Çin arasındaki tarife savaşlarının dünya ticaretinde yarattığı belirsizliklere dikkat çekti. ABD’nin yeni vergi tarifeleriyle özellikle Çin, Vietnam, Tayvan, Güney Kore ve Japonya gibi ülkeleri etkilediğini ifade eden Öztürk, Türkiye’nin de bu süreçten etkilendiğini dile getirdi.

Türkiye için öngörülen yüzde 10’luk verginin bir süreliğine askıya alınarak yeniden uygulanmaya başlandığını söyleyen Öztürk, “Çelik, alüminyum, bakır, bazı ilaçlar ve otomobil parçaları dışındaki sektörlerde yüzde 10’luk vergi geçerli. Ancak bu sektörlerde hâlihazırda uygulanan yüzde 25’lik gümrük vergileri aynı şekilde devam etmektedir” diye konuştu.

ABD’nin bu tarifeleri pazarlık unsuru olarak kullandığını ve gerektiğinde geri adım atmaktan çekinmediğini belirten Öztürk, yaşanan gelişmelerin küresel ticaretteki belirsizliği artırdığını ve bu durumun dünya ticaretinde yaklaşık yüzde 20'lik bir daralmaya yol açabileceğini ifade etti. Bu gelişmelerin Türkiye ve Konya ekonomisi üzerinde de olumsuz etkiler doğurmasının muhtemel olduğunu sözlerine ekledi.

Konya Tarım Fuarı Uluslararası Düzeyde Dikkat Çekti

Başkan Öztürk, 21. Konya Tarım Fuarı’nın elde ettiği başarıya da değinerek, fuarın 20 ülkeden 436 yerli ve yabancı firmanın katılımıyla gerçekleştiğini ve 251 bin 184 ziyaretçiyi ağırladığını hatırlattı. Fuarın uluslararası düzeyde üst düzey katılımlarla öne çıktığını belirten Öztürk, Tarım ve Orman Bakanlığı, Konya Ticaret Odası ve Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu (İFAD) iş birliğiyle düzenlenen fuarda, 12 farklı ülkeden tarım bakanları, bakan yardımcıları ve üst düzey temsilcilerin yer aldığını aktardı.

Bu katılımın, Konya Tarım Fuarı’nın hem diplomatik hem de sektörel alandaki etkisini gözler önüne serdiğini söyleyen Öztürk, fuarın sadece katılımcı firmalara değil, aynı zamanda Konya'nın genel ekonomik yapısına da ciddi katkılar sunduğunu ifade etti.

KTO’nun Nisan Ayı Faaliyetleri Paylaşıldı

Toplantının sonunda, KOSAM tarafından hazırlanan “Dünya Ne Konuşuyor” başlıklı sunum paylaşılırken, Konya Ticaret Odası, KTO Karatay Üniversitesi ve KTO Teknoloji ve Eğitim Kampüsü’nün Nisan ayı boyunca gerçekleştirdiği çeşitli faaliyetler hakkında da bilgi verildi.

Başkan Öztürk’ün konuşmaları, hem yerel hem ulusal düzeyde önemli gündem maddelerine ışık tutarken, Konya’nın ekonomik vizyonuna dair stratejik perspektifler sundu.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.