Antalya'nın gözde ilçesi Konyaaltı'nda bulunan lüks bir rezidansta patlak veren aidat krizi, mahkeme salonlarına taşındı. Aylık aidatların 20 bin TL'ye yükseltilmesi ve üzerine 100 bin TL'lik ek ödeme talebi, kat malikleri arasında büyük tepkiye yol açtı. Kat maliklerinden Hediye Hin, yönetim tarafından sunulan gelir-gider raporlarının şeffaf olmadığını, site toplantılarında usulsüzlükler yapıldığını ve en çarpıcı iddia olarak da bazı aidat borçlarında haksız yere indirimler yapıldığını öne sürerek konuyu yargıya taşıdı.

Şeffaflık İddiası ve Usulsüzlükler Yargıya Taşındı
Dava süreci, Antalya 2. Sulh Hukuk Mahkemesi'nde görüldü. Hediye Hin, site yönetiminin finansal şeffaflıktan uzak olduğunu, borçların yönetimi konusunda ciddi usulsüzlükler yapıldığını iddia etti. Özellikle, ödeme yapmayan bazı sakinlerin borçlarına yapılan indirimler Hin'in sert tepkisine neden oldu. Mahkeme, iddiaların derinlemesine incelenmesi için dosyanın Kat Mülkiyeti Kanunu alanında uzman bir bilirkişiye gönderilmesine karar verdi. Mahkeme ayrıca, ilgili karar defterleri ve toplantı belgelerinin davalı tarafa teslim edilmesi için iki haftalık kesin süre tanıdı.

'Ödemeyenin Borcu Bana Yüklenemez!'
Duruşmanın ardından açıklamalarda bulunan Hediye Hin, 5 Ocak 2026'da yapılan genel kurul toplantısında karar defterinin dahi hazır bulunmadığını belirtti. Ocak ayında 120 bin TL'lik bir ödeme toplandığını ve sonraki aylar için aidatın 20 bin TL olarak belirlendiğini kaydeden Hin, bu kararın hiçbir bütçe veya bilanço olmadan alındığını vurguladı. Hin, en büyük tepkisini ise, yaklaşık 6 milyon TL'lik aidat borcu bulunan bir grubun borçlarına yapılan indirim kararına gösterdi. "Benim ödediğim paranın, aidatını ödemeyenlere hediye edilmesini asla kabul etmiyorum," diyen Hin, bu haksızlığın peşini bırakmayacağını ve davasını sonuna kadar takip edeceğini belirtti. Ayrıca, site adına toplanan paraların faizle işletildiği iddialarına da değinen Hin, bu konunun da hukuk önünde açıklığa kavuşturulmasını talep edeceklerini dile getirdi.








