9-10-11 Nisan tarihlerinde Eğitim ve Araştırma Hastanesi personeline yönelik gerçekleştirilen üç günlük eğitimde, bebek beslenmesi, emzirme teknikleri ve danışmanlık yöntemleri kapsamlı şekilde ele alındı.
Eğitimle ilgili değerlendirmede bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Doğan Bahadır İnan, programın amacının katılımcıların bilgi ve becerilerini artırmak olduğunu belirtti. Bebek ve çocuk sağlığının doğum öncesi dönemden itibaren önem kazandığını vurgulayan İnan, "Emzirme, bebekler için en doğal ve en sağlıklı beslenme yöntemidir. Anne sütü, sağlıklı gelişimin temelidir. Bu nedenle emzirmenin teşvik edilmesi ve desteklenmesi büyük önem taşımaktadır" dedi.
Anne sütü ile beslenmenin, özellikle yaşamın ilk altı ayında bebekler için vazgeçilmez olduğuna dikkat çeken İnan, yetersiz beslenmenin enfeksiyonlarla birlikte bebek ve çocuk ölümlerinde ciddi bir risk oluşturduğunu ifade etti.

Eğitimin kapanış toplantısına Halk Sağlığı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Beyza Mat katıldı. Program sonunda başarılı katılımcılara sertifikaları takdim edildi.







