Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı'nın ortaklaşa yürüttüğü 'Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek' projesi kapsamında Sivas'ın Suşehri ilçesindeki Kemalpaşa İlkokulu'nda önemli bir etkinlik gerçekleştirildi. Bu proje, çocuklara erken yaşta sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin önemini kavratarak, uzun vadede daha sağlıklı bir neslin temellerini atmayı amaçlıyor.

BESLENMEDEN SAĞLIK HİZMETLERİNE KADAR BİLİNÇLENDİRME
Etkinlik kapsamında Kemalpaşa İlkokulu bahçesinde Suşehri Aile Toplum Merkezi tarafından kurulan stantlarda, öğrencilere sağlıklı gıdaların seçimi, düzenli diş bakımı ve kene ısırıklarından korunma gibi hayati konularda görsel materyallerle bilgilendirme yapıldı. Bu tür eğitimler, çocukların yaşam boyu sürecek sağlıklı alışkanlıklar kazanmalarına doğrudan katkı sağlıyor.

ACİL DURUM EĞİTİMLERİ VE KATILIMCI YAKLAŞIM
Öte yandan, 112 Acil Sağlık ekipleri de öğrencilere ambulanslardaki tıbbi cihaz ve ekipmanları tanıtarak acil durumlarda uygulanan müdahaleler hakkında uygulamalı bilgiler sundu. Etkinliğe Suşehri Aile Toplum Sağlığı Merkezi personeli, öğretmenler ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Şaban Balcı'nın yanı sıra çok sayıda öğrenci de katılarak bu önemli buluşmanın parçası oldu.







