Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) ile ilaç devi Novo Nordisk Türkiye, ülkenin uluslararası klinik araştırmalar alanındaki konumunu güçlendirmek amacıyla stratejik bir iş birliği protokolü imzaladı. Bu anlaşma, Türkiye'nin küresel bilimsel üretimini ve görünürlüğünü artırmayı hedefliyor.
TÜSEB VE NOVO NORDISK'TEN KATSAYISI YÜKSEK İŞ BİRLİĞİ
Türkiye'de 30 yıldır faaliyet gösteren Novo Nordisk, diyabet, obezite ve nadir hastalıklar gibi alanlardaki küresel bilimsel tecrübesini Türkiye'nin araştırma ekosistemiyle buluşturuyor. Ülke, şirketin küresel klinik araştırma faaliyetlerinde stratejik bir öneme sahip. Son beş yılda Türkiye'de yaklaşık 700 hekim ve 2 bin 100'den fazla hastanın katılımıyla 34 klinik araştırma gerçekleştirildi. 2024 yılında ise klinik araştırma yatırımları bir önceki yıla göre iki katına çıkarıldı. İstanbul'daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi, Türkiye'nin yanı sıra Cezayir, Fas, Lübnan, Mısır, Umman ve Suudi Arabistan'daki çalışmaları koordine ederek bölgenin bilimsel kapasitesinin gelişimine önemli katkılar sunuyor.
ULUSLARARASI STANDARTLARDA ARAŞTIRMA VURGUSU
TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan, iş birliğinin önemine değinerek, "Üreten Sağlık vizyonumuz doğrultusunda, Türkiye'yi hem yenilikçi tedaviler hem de küresel ölçekte bilimsel bilgi üreten bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz. Novo Nordisk ile imzaladığımız bu iş birliği protokolü, klinik araştırma ekosistemimizi uluslararası standartlarda güçlendirmek adına kıymetli bir adımdır." dedi. Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar ise, "Bu protokolle hem hekimlerimizin bilgi birikimine katkı sağlamayı hem de hastaların yenilikçi tedavilere erişimini hızlandırmayı hedefliyoruz." şeklinde konuştu. Kıdemli Medikal Direktör Dr. Ömer Buğra Bahadır da, bu iş birliğinin Türkiye'deki klinik araştırma altyapısını güçlendirirken hastalara daha hızlı ve güvenilir bilimsel gelişmelerin ulaştırılmasına katkı sağlayacağını belirtti.








