Bakan Bayraktar'dan Londra'da tarihi çağrı: Enerji dönüşümü ve güvenlik el ele ilerlemeli

SİYASET Yayınlanma : 23 Haziran 2026 15:33 Düzenleme : 23 Haziran 2026 15:33
Bakan Bayraktar'dan Londra'da tarihi çağrı: Enerji dönüşümü ve güvenlik el ele ilerlemeli
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da yaptığı açıklamada, enerji dönüşümü ve güvenliğinin birlikte ilerlemesi gerektiğini vurguladı. Türkiye'nin 2035'e kadar elektrik tüketimini artırma ve yenilenebilir enerji kapa
Bakan Bayraktar'dan Londra'da tarihi çağrı: Enerji dönüşümü ve güvenlik el ele ilerlemeli

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşik Krallık'ın başkenti Londra'da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında, küresel enerji politikalarına yön verecek önemli açıklamalarda bulundu. Bayraktar, "Antalya'daki COP31'e doğru ilerlerken mesajımız nettir: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Dirençli bir gelecek; daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır," diyerek Türkiye'nin bu alandaki vizyonunu ortaya koydu.

Bakan Bayraktar\

KRİZLERİN ORTASINDA ENERJİ GÜVENLİĞİ

Bakan Bayraktar, konuşmasında son yıllarda yaşanan Covid-19 salgını, tedarik zinciri aksamaları, ticaret savaşları, doğal afetler ve Ukrayna ile İran'daki savaş gibi küresel krizlerin enerji sektörünü ne denli kırılgan hale getirdiğine dikkat çekti. Bu bölgesel çatışmaların etkilerinin küresel ekonomide derinden hissedildiğini belirten Bayraktar, "Enerji sektörü bu bakımdan en kırılgan sektörlerin başında gelmektedir. Bu nedenle enerji güvenliği bir kez daha tartışmaların merkezine yerleşmiştir," ifadelerini kullandı. Tüketimdeki ani artışla birlikte adeta bir "elektrik çağına" girildiğini ve küresel enerji talebinin yanı sıra elektrik talebinde de iki katından fazla artış yaşandığını vurgulayan Bakan, bu durumun elektrikli araçlar, veri merkezleri ve modern ekonomilerin hızla elektrifikasyonu tarafından tetiklendiğini belirtti.

Bakan Bayraktar\

2035 VİZYONU VE 30 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM

Bayraktar, enerji güvenliği ve iklim eyleminin el ele ilerlemesi gereken bir döneme girildiğini ve daha dirençli, kapsayıcı bir piyasa tasarımına ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi. Türkiye'nin bu dönüşümü bir fırsat olarak gördüğünü belirten Bakan, "2035 yılına kadar küresel nihai enerji tüketiminde elektriğin payını yüzde 35’e çıkarma hedefini duyurduk. Bu iddialı hedef, geleceğin enerji sisteminin giderek daha fazla elektrik odaklı, dijitalleşmiş ve merkeziyetsiz bir yapıda olacağını gösteriyor," dedi. Yenilenebilir enerji kapasitesini 2035 yılına kadar üç katına çıkarma planları olduğunu açıklayan Bayraktar, bu doğrultuda yaklaşık 30 milyar dolarlık yatırımla 40 GW’lık bir Yüksek Gerilim Doğru Akım (HVDC) iletim koridoru inşa ederek ulusal elektrik şebekesini modernize edeceklerini müjdeledi. Ayrıca, temiz enerji teknolojileri için Türkiye'yi bölgesel bir üretim merkezi olarak konumlandırmayı hedeflediklerini ve kritik mineraller konusundaki iş birliklerini güçlendirdiklerini sözlerine ekledi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.