COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylem Haftası programları çerçevesinde Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.
İKLİM HEDEFLERİ ÜZERİNE GÖRÜŞME
Londra'da gerçekleştirilen bu önemli görüşmede, Türkiye'nin COP31 hazırlıkları hakkında detaylı bilgilendirmeler yapıldı. Toplantının ana konuları arasında COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi gibi kritik meseleler yer aldı. Bakan Kurum, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, iklim kriziyle mücadeledeki öncelikler üzerine kapsamlı değerlendirmelerde bulunduklarını ifade etti.
ENERJİDE BAĞIMSIZLIK HEDEFİ
Bakan Bayraktar, görüşmenin verimli geçtiğini vurguladı ve küresel iklim krizine karşı ortak mücadelenin önemini vurguladı. Türkiye'nin Enerjide Tam Bağımsızlık vizyonu ve yenilenebilir enerji hedefleri hakkında bilgi vererek, 2035 yılına kadar kapasitenin üç katına çıkarılacağına dair hedeflerine dikkat çekti. Ayrıca, ülkenin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefleri doğrultusunda kararlılıkla ilerlediğini belirtti. İklim ve enerji politikalarının nasıl bir arada yürütüleceğine dair detaylı bilgiler sundu. Bakan Kurum ve Bayraktar, sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek için uluslararası dayanışmanın önemini bir kez daha vurgulayarak, BM Genel Sekreteri Guterres'e katkıları için teşekkür etti.








