Bilecik'te, orman yangınlarına karşı alınacak önlemlerle ilgili önemli bir toplantı gerçekleştirildi. Gölpazarı ilçesinde, Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç başkanlığında, kamu kurum amirleri ve bölgede faaliyet gösteren işletme sahiplerinin katılımıyla 'Orman Yangınlarının Önlenmesi ve Yaz Tedbirleri Koordinasyon Toplantısı' yapıldı.

KURUMLAR ARASI KOORDİNASYON
Toplantıda, yeşil vatanın korunması amacıyla kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi ve yangın risklerinin en aza indirilmesi hedeflendi. Ormanlık alanlara yakın bölgelerde anız ve bitki örtüsü yakmanın kesinlikle yasaklanacağı, bu kurallara uymayanlar hakkında yasal işlemlerin uygulanacağı kararlaştırıldı.
HIZLI MÜDAHALE İÇİN HAZIRLIK
Ayrıca, kırsal ve ormanlık alanlarda çıkabilecek yangınlara hızlı müdahale için tüm kurumların araç ve personel kapasitesinin entegre edilmesi gerektiği vurgulandı. Orman içi ve mesire alanlarındaki piknik faaliyetlerinin belirlenen saat kısıtlamaları ve güvenlik kuralları çerçevesinde sıkı denetim altında tutulacağı belirtildi. Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç, 'Ormanlarımızı korumak hepimizin ortak sorumluluğudur. Yaz aylarında artan risklere karşı tüm kurumlarımızla koordineli şekilde gerekli tüm tedbirleri alıyoruz' dedi.







