Karabük'ün bereketli toprakları, son zamanlarda ciddi tehdit altında. Tarım alanlarında büyük ürün kayıplarına yol açan kahverengi kokarca zararlısına karşı umut verici bir adım atıldı. Biyolojik mücadele kapsamında, doğanın kendi savunma mekanizmalarından biri olan 'Samuray arıcıkları', zararlı böceklerle savaşmak üzere doğaya salındı.

DOĞADAN DESTEK: SAMURAY ARICIKLARI SAHADA
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın 'Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi' çerçevesinde yürütülen bu stratejik operasyon, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü'nün deneyimli ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'nün yerel uzmanlarının ortak çalışmasıyla hayata geçirildi. İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder ve Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan gibi kilit isimlerin de katılımıyla, belirlenen hassas noktalarda bu çevre dostu 'savaşçılar' doğaya bırakıldı.

ÇEVRE DOSTU MÜCADELE VURGUSU
Bu anlamlı adımın altı çizilirken, biyolojik mücadelenin tarımsal üretimin sürdürülebilirliği, kimyasal ilaçlara olan bağımlılığın azaltılması ve en önemlisi çevrenin korunması açısından taşıdığı kritik önem vurgulandı. Yetkililer, kahverengi kokarca ile mücadelenin sadece bu ilk salımla sınırlı kalmayacağını, ilerleyen zamanlarda da kararlılıkla sürdürüleceğini belirtti. Bu, doğanın dengesini bozmadan, ekosistemin kendi içinde çözüm üretebildiğinin de bir göstergesi.







