Düzce Belediyesi'nin 'Spor Şehri Düzce' vizyonu, 2026 yılının ilk yarısında hayata geçirilen projelerle meyvelerini vermeye devam ediyor. Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü'nün titizlikle yürüttüğü çalışmalar, binlerce genci sporla buluşturarak hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerine katkı sağlıyor. Sağlıklı Yaşam Merkezleri, Gençlik Ofisi ve birbirinden renkli organizasyonlar aracılığıyla Düzcelilerle kurulan güçlü bağ, şehrin spor kültürünü zenginleştiriyor.
GENÇLER SPORLA TANIŞIYOR, YETENEKLERİNİ KEŞFEDİYOR
Düzce Belediyesi'nin her yaştan vatandaşı spora teşvik etme hedefi doğrultusunda, Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü 2026'nın ilk yarısında önemli bir başarıya imza attı. Üniversite öğrencisinden ilkokul öğrencisine kadar yaklaşık 20 bin genç, düzenlenen çeşitli etkinliklerle sporun hayatlarındaki yerini keşfetti. "Hareket Okulumda" projesi kapsamında 12 okulda gerçekleştirilen spor dolu etkinlikler, gençlerin kendi ilgi alanlarına göre yeteneklerini sergilemelerine olanak tanıdı. Başarılı bulunan gençlerin Gençlik Ofisi ve spor salonlarına yönlendirilerek yeteneklerini daha da geliştirmeleri teşvik edildi. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkusu ise Anıtpark'ta düzenlenen şenlik ve 7-16 yaş grubundan 180 sporcunun katıldığı Yüzme Şenliği ile taçlandı.
GENÇLİK OFİSİ CAZİBE MERKEZİ HALİNE GELDİ
Nisan ayında kapılarını açan Gençlik Ofisi ve çevresindeki Hareket Alanı, Düzceli gençler tarafından büyük ilgi görüyor. 800'ü aşkın üyeye ev sahipliği yapan Gençlik Ofisi, düzenlediği toplantılar ve yarışmalarla gençlerin hem sosyalleşmesini hem de yeteneklerini sergilemesini sağlıyor. Bu dinamik ortam, gençlerin enerjilerini pozitif yönde kullanmaları için önemli bir platform sunuyor. Ayrıca, mevsim koşullarının uygun olduğu dönemlerde doğa kampı ve trekking gibi etkinliklerle 215 genç doğayla iç içe vakit geçirme fırsatı buldu. Gençlik Ofisi üyelerinden 35 genç, il dışı gezilerle Düzce'yi tanıma imkanı bulurken, Gençlik Haftası, Engelsiz Yaşam Pikniği ve Oryantiring Haftası gibi özel günlerde düzenlenen çeşitli etkinlikler ve turnuvalar, 200'den fazla genci bir araya getirdi.
SAĞLIKLI YAŞAM VE FİZİKSEL GELİŞİM VURGUSU
Düzce Belediyesi, gençlerin yanı sıra tüm Düzcelilerin sağlıklı bir yaşam sürmesi için de çalışmalarını sürdürüyor. "Ölç, Fark Et, Hareket Et" projesi kapsamında 12 farklı noktada kurulan ekipmanlarla her yaştan vatandaşa ücretsiz fiziksel ölçümler yapılıyor. Bu ölçümlere katılan ve kayıt yaptıran vatandaşlara diyetisyen desteği de sağlanarak sağlıklı beslenme konusunda rehberlik ediliyor. Yaz dönemi için de birbirinden renkli etkinliklerin planlandığı belirtilirken, Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü, bu çalışmaların kesintisiz devam edeceğinin altını çiziyor.









