Konya, mesleki eğitimde vites yükseltti

YEREL Yayınlanma : 15 Nisan 2025 18:35
Konya, mesleki eğitimde vites yükseltti
Konya Sanayi Odası, Konya Organize Sanayi Bölgesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle Türkiye’de bir ilke imza atılarak mesleki eğitimi teşvik etmek amacıyla önemli bir adım atıldı. Kent genelindeki 117 ortaokuldan 212 rehber öğretmen, Konya Organi

Konya’da mesleki eğitimi teşvik etmek ve gençleri sanayiye kazandırmak amacıyla örnek bir projeye imza atıldı. Konya Sanayi Odası, Konya Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen “Mesleki Eğitim Seferberliği Rehber Öğretmenler Teknik Gezisi Programı”, Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor.

Programa Konya Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Vehbi Konarılı, Konya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit, Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı M. Zahid Çatlı, Konya OSB Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk İyibildiren, çok sayıda sanayici ve 212 rehber öğretmen katıldı. Kent genelindeki 117 ortaokuldan seçilen rehber öğretmenler, Konya OSB’deki fabrikaları yerinde gezerek üretim süreçlerine tanıklık etti. Ardından yapılan toplantıda, mesleki eğitimin geleceğine dair görüş alışverişinde bulunuldu.

“Meslek Liseleri, Girişimciliğe ve İstihdama Açılan Kapılardır”
Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı M. Zahid Çatlı, rehber öğretmenlerin öğrencilerin kariyer yolculuğunda ilk yönlendirici olduğunu vurgulayarak, ortaokul döneminin öğrenciler için kritik bir eşik olduğunu ifade etti. Çatlı, “Konya OSB’de faaliyet gösteren 763 fabrikanın çoğu, meslek lisesi mezunu ya da sahada yetişmiş kişiler tarafından kurulmuştur. Meslek liseleri sadece eğitim kurumu değil, üretime katılan bireyler yetiştiren, girişimciliğe ve istihdama kapı aralayan yerlerdir. Öğrencilerimize bu okulları bir alternatif değil, fırsat olarak sunmalıyız,” dedi.

SANTEK Kurulu ile Mesleki Eğitime Stratejik Katkı
Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Vehbi Konarılı ise konuşmasında, sanayide en değerli unsurun insan kaynağı olduğuna dikkat çekti. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından kurulan SANTEK Kurulu kapsamında Konya’da yürütülen faaliyetlere değinen Konarılı, “2023’te yaptığımız toplantılarda mesleki eğitimin önemi vurgulandı. Ardından 8. sınıf öğrencilerimizi fabrikalara götürerek üretimle tanıştırdık. Bugünkü program da bu bilinçlendirme sürecinin devamıdır,” şeklinde konuştu.

“Ara Eleman Değil, Kıymetli Eleman Yetiştiriyoruz”
Konya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit de konuşmasında, mesleki eğitimin ülkenin kalkınmasındaki rolünü vurgulayarak, “Sanayi sektörünü büyütecek olan nitelikli insan gücüdür. Bu gücü yetiştirecek kurumlar da mesleki eğitim kurumlarıdır. Bu okullar, sadece ürün değil, bilgi ve teknoloji de üretir. Öğrencilerimizi geleceğe hazırlamak için bu kurumlar büyük önem taşıyor,” ifadelerini kullandı.

Sanayicilerden Net Mesaj: “Üniversite Değil, Hayat Kazandırın”
Programda konuşan Akko Makine Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Karakuş, rehber öğretmenlere seslenerek gençlerin potansiyelini ortaya çıkarmaları çağrısında bulundu: “Üniversite mezunu işsizlerin sayısını azaltmak için birlikte çalışmalıyız. Hayatı kazandıracak yolları göstermeliyiz. Sanayiciler olarak biz buna hazırız.”

Konya OSB Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk İyibildiren ise mesleki eğitim merkezlerinin önemine değinerek, “Bu merkezlerde okuyan öğrencilerimiz 9. sınıftan itibaren iş hayatına giriyor. Meslek öğreniyor, usta oluyor. Mezun olduklarında meslek sahibi bireyler olarak hayatlarını kurabiliyorlar,” dedi.

Teknik Lise Ziyareti ile Son Buldu
Programın sonunda rehber öğretmenler, Konya OSB’de faaliyet gösteren Mehmet Tuza Pakpen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ni ziyaret etti. Burada okulun atölyeleri gezildi, eğitim-üretim bütünleşmesi hakkında bilgi alındı.

Türkiye’de örnek olabilecek bu uygulama, mesleki eğitimin sadece okul sıralarında değil, sektörle iç içe kurgulanması gerektiğinin altını bir kez daha çizdi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.