Konya'nın Meram ilçesinde hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte, ilçe belediyesinin konteyner temizlik ve dezenfeksiyon çalışmaları da hızlandı.
Meram Belediyesi, temiz bir çevre bilinciyle yıl boyunca sürdürdüğü bu çalışmalara, yaz aylarında daha sık aralıklarla devam ediyor.
Amaç, özellikle sıcak havalarda ortaya çıkabilecek rahatsız edici kokuların önüne geçmek, bakteri üremesini engellemek ve sinek, haşere gibi canlıların çoğalmasını önlemek.

KÖPÜKLÜ YIKAMA VE DEZENFEKSİYON DEVRİ
Meram Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, özel yıkama araçlarını kullanarak ilçe genelindeki tüm konteynerlerin içini ve dışını titizlikle temizliyor. Bu süreçte, basınçlı suyun yanı sıra çevre dostu dezenfektanlar kullanılıyor.
Konteynerler önce köpükle yıkanıyor, ardından kötü kokuları gideren ve hijyen sağlayan özel solüsyonlarla sterilize ediliyor. Bu detaylı temizlik, hem çevrenin daha temiz görünmesini sağlıyor hem de vatandaşların günlük yaşam kalitesini artırıyor.

YAZ BOYUNCA SÜRECEK, HALK SAĞLIĞI ÖNCELİKLİ
Belediyeden yapılan açıklamada, yaz aylarında konteyner temizliğinin halk sağlığı açısından kritik önem taşıdığı vurgulandı. Yükselen sıcaklıkların yarattığı risklere karşı ekiplerin özveriyle çalıştığı belirtildi.
Yer altı ve yer üstü tüm konteynerlerde düzenli temizlik ve dezenfekte çalışmalarının yaz boyunca aynı hassasiyetle sürdürüleceği ifade edildi.
Açıklamada ayrıca, çevre temizliğinin sadece estetik bir kaygı değil, aynı zamanda halk sağlığını doğrudan ilgilendiren bir konu olduğuna dikkat çekilerek, vatandaşlardan atıklarını doğru yerlere bırakma ve çevre temizliğine özen gösterme konusunda duyarlılık bekleniyor.
Vatandaşların desteğiyle daha temiz ve yaşanabilir bir Meram hedefine ulaşılacağı hatırlatıldı.








