Nobel ödüllü Nergis Muhammedi'nin cezaevinde sağlığı KRİTİKLEŞTİ: Sistematik ihmal iddiaları ortalığı karıştırdı

SİYASET Yayınlanma : 02 Mayıs 2026 15:50 Düzenleme : 02 Mayıs 2026 15:50
Nobel ödüllü Nergis Muhammedi'nin cezaevinde sağlığı KRİTİKLEŞTİ: Sistematik ihmal iddiaları ortalığı karıştırdı
Nobel Barış Ödülü sahibi İranlı aktivist Nergis Muhammedi, cezaevinde ağırlaşan sağlık durumu nedeniyle hastaneye kaldırıldı. Ailesi, sistematik tıbbi ihmal iddialarında bulunarak hayati tehlike uyarısı yaptı.

İran'da kadın hakları ve insan hakları alanındaki çetin mücadelesiyle tanınan ve 2023 Nobel Barış Ödülü'ne layık görülen aktivist Nergis Muhammedi'nin, tutuklu bulunduğu cezaevinde sağlık durumunun ağırlaştığı ve acilen hastaneye kaldırıldığı bildirildi. Ailesi ve destekçileri tarafından yapılan açıklamalarda, 53 yaşındaki Muhammedi'nin ciddi bir kalp rahatsızlığı yaşadığı, son günlerde iki kez bilincini kaybettiği ve hayati tehlikesinin bulunduğu öne sürüldü.

Nobel ödüllü Nergis Muhammedi\

SAĞLIK DURUMU ENDİŞE VERİCİ BOYUTTA

Yapılan açıklamalara göre, Muhammedi'nin uzun süredir devam eden sağlık sorunlarına rağmen cezaevi yönetiminin zamanında ve yeterli tıbbi müdahalede bulunmadığı, bunun da yaklaşık 140 gündür süren sistematik bir 'tıbbi ihmal' durumuna yol açtığı iddia ediliyor. Bu durumun, aktivistin sağlığını kritik bir noktaya taşıdığı ve müdahalenin gecikmesi halinde telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabileceği vurgulanıyor.

MUHAMMEDİ'NİN YARGISAL SÜRECİ VE MÜCADELESİ

Nergis Muhammedi, İran'da kadın haklarının savunulması ve idam cezasına karşı yürüttüğü aktif kampanyalar nedeniyle daha önce de defalarca yargılanmış ve hapis cezalarına çarptırılmıştı. 2011 yılında başlayan hukuki süreci, farklı tarihlerde açılan davalarla devam etmiş, toplamda 31 yıl hapis ve 154 kırbaç cezası aldığı belirtilmişti. Cezaevinde bulunduğu dönemde dahi çeşitli açıklamaları ve eylemleri gerekçe gösterilerek yeni davalarla karşı karşıya kalmış, bu durum uluslararası insan hakları kuruluşları tarafından eleştirilmişti. 2023 yılında aldığı Nobel Barış Ödülü, onun bu mücadelesinin uluslararası alanda ne denli önemli görüldüğünün bir göstergesi olmuştu. Ödülü, İran'da tutuklu olması nedeniyle çocukları almıştı. Muhammedi, cezaevi koşullarını ve iletişim kısıtlamalarını protesto amacıyla daha önce de açlık grevleri başlatmıştı.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.