Osmanlı İmparatorluğu'nun yeniden inşasındaki kritik rolüyle 'ikinci kurucu' olarak nitelendirilen Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yıl dönümünde Bursa'da dualarla yâd edildi. Yeşil Türbe'de düzenlenen anma programı, tarihi bir atmosferde gerçekleşti.

TARİHE SAYGI: YEŞİL KÜLLİYESİ'NDE DUYGU YÜKLÜ ANMA
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın koordinasyonunda, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, İl Müftülüğü ve İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün iş birliğiyle düzenlenen anma etkinliği, Yeşil Külliyesi'ndeki Yeşil Türbe'de icra edildi. Program, Kuran-ı Kerim tilavetiyle başlayıp, Sultan Çelebi Mehmed Han ile tüm şehitlerin ruhları için yapılan dualarla devam etti. Bu anlamlı güne, Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen ve ilgili kurumların yöneticileri ile çok sayıda vatandaş katılım gösterdi.

GELENEKSEL İKRAM VE MİNNET DUYGUSU
Anma töreni, manevi atmosferiyle öne çıkarken, katılımcılara geleneksel pilav ikramı da yapıldı. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında okunan dualarla, ebediyete intikalinin 605. yılında rahmet ve minnetle anılarak, tarihi mirasa duyulan saygı bir kez daha pekiştirildi.







