Sağlık ordusuna 365 yeni nefer: OMÜ'den diplomalarını alan genç hekimler yemin etti

EĞİTİM Yayınlanma : 26 Haziran 2026 17:41 Düzenleme : 26 Haziran 2026 17:41
Sağlık ordusuna 365 yeni nefer: OMÜ'den diplomalarını alan genç hekimler yemin etti
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 365 yeni hekim mezun olarak sağlık ordusuna katıldı. Törenle diplomalarını alan genç doktorlar meslek yemini etti, deprem şehidi arkadaşları da unutulmadı.
Sağlık ordusuna 365 yeni nefer: OMÜ'den diplomalarını alan genç hekimler yemin etti

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi'nden mezun olan 365 öğrenci, gurur ve duygu dolu bir törenle Türkiye'nin sağlık ordusuna katıldı. Yıllarca süren zorlu eğitimin ardından meslek yemini eden yeni hekimler, diplomalarını alarak geleceğe ilk adımlarını attı.

Sağlık ordusuna 365 yeni nefer: OMÜ\

YENİ HEKİMLER GELECEĞE YEMİN ETTİ

OMÜ Tıp Fakültesi 48. Dönem Mezuniyet Töreni, Yaşam Merkezi'nde coşkuyla gerçekleştirildi. Bu yıl Türkçe Tıp Programı'ndan 295, İngilizce Tıp Programı'ndan ise 70 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı. Türkçe Tıp Programı'nın birincisi Zeynep Sarı Diri ve İngilizce Tıp Programı'nın birincisi Mert Ali Yıldırım, başarı belgelerini ve diplomalarını alıp fakülte kütüğüne isimlerini çakarak önemli bir başarıya imza attı. İki genç hekim de kendilerine destek olan ailelerine ve akademisyenlere minnettar olduklarını dile getirdi. Diri, konuşmasında sağlık çalışanlarına ve hekimlere yönelik şiddetin son bulması yönünde acil bir çağrı yaptı.

Sağlık ordusuna 365 yeni nefer: OMÜ\

DEPREM ŞEHİTLERİ UNUTULMADI

Törenin en dokunaklı anlarından biri ise 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybeden OMÜ Tıp Fakültesi öğrencisi Zeynep Sena Yıldız'ın anılması oldu. Öğrenci arkadaşları, mezuniyet alanındaki bir sandalyeye Yıldız'ın fotoğrafının yer aldığı çerçeve ve çiçek bırakarak vefa örneği sergiledi. OMÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Danacı, tıp eğitiminin sadece bilgi edinme değil, sabır, özveri ve empati gerektiren bir yaşam biçimi olduğunu vurgularken, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz da Tıp Fakültesi'nin üniversitenin 'gözbebeği' olduğunu belirtti ve genç hekimlerin geleceğin değişen dünyasına uyum sağlayacağına inandığını ifade etti. Konuşmaların ardından 365 öğrenciye mezuniyet belgeleri verildi ve 'Hekimlik Andı' okundu. Ardından kep fırlatma merasimiyle tören sona erdi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.