Salonu dolduran öğrenci aileleri, akademisyenler ve ilçe protokolü, genç mezunların heyecanına ortak oldu.
Törene; Sarayönü Kaymakamı Abdullah Huzeyfe Çakmak, Sarayönü Belediye Başkanı Necati Koç, Sarayönü Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Muhammed Kamil Öden, bazı resmi kurum amirleri, Arslanoğlu Un Fabrikası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Arslan, okulun akademik kadrosu, öğrenciler ve aileleri katıldı.

Tören, saygı duruşunda bulunulması ve ardından İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı.
Sarayönü Kaymakamı Abdullah Huzeyfe Çakmak, törende yaptığı konuşmada mezunlara hitaben;
“Bugün burada, sadece bir eğitimin tamamlanmasını değil, aynı zamanda hayatınızın yeni bir aşamasına geçişinizi kutluyoruz. Artık mezun oldunuz, yani bilgiyle donanmış bireyler olarak bu ülkeye katkı sunmak üzere önemli bir sorumluluk üstleniyorsunuz. Mesleki hayatta karşılaşacağınız tüm zorluklarda aldığınız eğitime güvenin ve asla pes etmeyin. Hepinize başarılarla dolu bir gelecek diliyorum.” dedi.

MYO Müdürü Doç. Dr. Öden: “Gururluyuz, görevimizi layıkıyla yerine getirdik”
Sarayönü MYO Müdürü Doç. Dr. Muhammed Kamil Öden ise yaptığı konuşmada okul olarak öğrencilerin hem akademik hem de sosyal yönden donanımlı bireyler olarak yetişmeleri için büyük bir emek verdiklerini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Bugün bizler için hem gurur hem de veda günü. Mezun ettiğimiz her bir öğrencimizin başarıyla, ahlakla ve kararlılıkla yollarına devam edeceklerine olan inancımız tamdır. Bu okulda yalnızca mesleki bilgi değil, aynı zamanda sorumluluk, topluma fayda sağlama bilinci ve etik değerler kazandırmaya çalıştık. Bundan sonraki yaşamınızda da Sarayönü MYO’nun birer temsilcisi olduğunuzu unutmayın. Yolunuz açık, başarılarınız daim olsun.”

Konuşmaların ardından, üç yarıyıl not ortalaması baz alınarak belirlenen bölüm birincileri sahneye çağrıldı. Alkışlarla sahneye çıkan başarılı öğrenciler, yaşadıkları gururu aileleriyle paylaştı.
Ardından hazırlanan barkovizyon gösterisi ile öğrencilerin okul hayatından kesitler ekrana yansıtıldı. Zaman zaman duygulandıran, zaman zaman gülümseten görüntüler izleyicilerden büyük beğeni topladı.
Barkovizyonun ardından mezun öğrencilere mezuniyet belgeleri öğretim görevlileri ve protokol üyeleri tarafından takdim edildi. Sıra kepleri fırlatmaya geldiğinde ise salonda büyük bir coşku yaşandı. Tüm öğrenciler aynı anda keplerini havaya fırlatarak mezuniyetin ve yıllarca süren emeklerinin sevincini doyasıya yaşadı. O anlarda aileler, telefon ve kameralarla çocuklarının mutluluğunu ölümsüzleştirdi.

Sarayönü Belediyesi tarafından davetlilere yemek ikramı yapıldı. Safa Yemek firmasının organize ettiği yemek servisiyle katılımcılar ağırlandı. Mezuniyet programı, ilerleyen saatlerde müzik eşliğinde düzenlenen eğlenceyle devam etti. Öğrenciler arkadaşları ve öğretmenleriyle birlikte doyasıya eğlenerek veda anını daha da unutulmaz hale getirdi.
Sarayönü Meslek Yüksekokulu’ndan mezun olan 150 genç, törende yaşadıkları hislerle eğitim hayatlarını geride bırakıp meslek yaşamlarına ilk adımlarını atmış oldu.







