“İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Eğitimi Projesi” çerçevesindeki yarışmalarda, Ladik Ahmet Hüdai İmam Hatip Ortaokulu öğrencisi Beyhan Külahlı, video klip kategorisinde il ikincisi oldu. Beyhan, çevre temalı kısa filmiyle iklim değişikliği konusunda farkındalık oluşturdu.

Aynı okuldan Adem Eren Aslım, “Atıktan Sanata İleri Dönüşüm” kategorisinde il üçüncülüğünü kazandı. Geri dönüştürülmüş malzemelerden yaptığı sanatsal çalışmayla jüri üyelerinin beğenisini topladı.
Kurşunlu İlkokulu öğrencileri Yüsra Kızılar, Alperen Hemek ve Mahmut Sami Çiçekler ise “Bizim Okulumuz” projesi kapsamında düzenlenen “Küçük Hayallerden Büyük Fikirlere” yarışmasında il ikincisi oldu. Çevre ve toplumsal fayda odaklı projeleriyle dikkat çektiler.

Başarılı öğrenciler, Sarayönü Kaymakamı Abdullah Huzeyfe Çakmak ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Yavuz tarafından kabul edilerek ödüllendirildi. Yetkililer, öğrencilerin çevre bilinci ve özgüven kazanmalarının önemine vurgu yaptı; öğretmen ve okul yöneticilerine teşekkür edildi.

Sarayönü İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Yavuz, bu başarıların tesadüf olmadığını, arka planda doğru yönlendirme ve kaliteli eğitim olduğunu dile getirerek,
“Başarı, ancak sağlam temeller üzerine kurulan disiplinli ve farkındalıkla yürütülen eğitim çalışmalarıyla mümkündür. Öncelikle öğrencilerimizi, emekleri ve azimleri için yürekten tebrik ediyorum. Ayrıca, onlara rehberlik eden öğretmenlerimizi ve desteklerini esirgemeyen okul yöneticilerimizi kutluyorum. Bizim önceliğimiz, öğrencilerimizin sadece akademik anlamda değil, sosyal ve kültürel gelişimlerini de destekleyerek çok yönlü bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda eğitim kadromuzla birlikte büyük bir gayret ve özveriyle çalışıyoruz. Elde edilen bu dereceler, Sarayönü’nün eğitimdeki kararlılığının ve kalitesinin en somut göstergesidir.” dedi.







