Perşembe günü düzenlenen protokol töreniyle tarihi bina, Sarayönü Kaymakamlığı öncülüğünde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü’ne tahsis edildi. Protokol imza törenine Sarayönü Kaymakamı Abdullah Huzeyfe Çakmak, Belediye Başkanı Necati Koç, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ömer Yavuz ve İlçe Gençlik ve Spor Müdürü Servet Karaca katıldı. Yapılan bu resmi tahsis ile bina, ilçede gençlerin eğitim ve sportif faaliyetlerine yönelik bir merkez olarak değerlendirilecek.

Sarayönü’nün tarihi yapılarından biri olan ahşap ambar, Toprak Mahsulleri Ofisi’nden alınarak 2022 yılında kapsamlı bir restorasyon sürecinden geçmişti. Eski yapının özgün dokusuna zarar verilmeden gerçekleştirilen restorasyonun ardından bina, "Bilgi Beceri Atölyesi" adıyla eğitime kazandırılmıştı. Restorasyon tamamlandıktan sonra İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne tahsis edilen yapı, şimdi genişletilen kullanım alanıyla İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nün de hizmetine sunulmuş oldu.
Protokol töreninde konuşan Sarayönü Kaymakamı Abdullah Huzeyfe Çakmak, tarihi ambarın eğitim ve gençlik faaliyetlerine tahsis edilmesinin ilçeye önemli katkılar sağlayacağını belirtti. Eğitimin toplumların gelişimindeki en büyük güç olduğunu vurgulayan Kaymakam Çakmak, bu tür projelerin gençlerin geleceğine yapılan en değerli yatırım olduğunu ifade ederek, “Eğitim, toplumun geleceğini şekillendiren en önemli unsurdur. Bugün burada attığımız bu adım, gençlerimizin daha donanımlı, bilinçli ve başarılı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlayacaktır. Bu tarihi binanın, eğitim ve spor faaliyetleri için tahsis edilmesi, gençlerimizin sosyal, kültürel ve akademik gelişimine büyük bir destek sunacaktır. Burada düzenlenecek eğitim programları, beceri atölyeleri ve sportif etkinliklerle çocuklarımızın ve gençlerimizin kendilerini geliştirmelerine fırsat tanıyacağız.

Bu projede emeği geçen Sarayönü Belediyemize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze ve İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğümüze teşekkür ediyorum. İlçemiz gençleri için hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.







