Müdürlük tarafından Sarayönü genelindeki tüm mahalle muhtarlıklarına gönderilen yazıda, zirai don nedeniyle ürünlerinde zarar meydana gelen üreticilerin hasar tespit başvurularını en geç 18 Nisan 2025 Cuma günü mesai bitimine kadar gerçekleştirmeleri gerektiği bildirildi.
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamaya göre, zarar gören üreticiler, yazı ekinde gönderilen hasar tespit dilekçesini eksiksiz bir şekilde doldurup, bağlı bulundukları mahalle muhtarlığından onaylatmaları gerekiyor. Muhtarlar tarafından onaylanan dilekçeler, üreticiler adına toplanacak ve başvuru süresi sonunda toplu olarak İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne teslim edilecek.
Ayrıca muhtarlardan, köy ve mahallelerinde gerekli duyuruları yapmaları ve ilanlarla bilgilendirme sağlamaları talep edildi. Müdürlük, çiftçilerin mağduriyet yaşamaması adına bu sürecin titizlikle yürütülmesini istiyor.
Çiftçilerin mağduriyeti yerinde tespit edilecek
Başvuruların tamamlanmasının ardından İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekipleri, arazilerde yerinde incelemelerde bulunarak hasar tespit çalışmaları yapacak. Elde edilecek veriler doğrultusunda hazırlanan raporlar, çiftçilerin devlet desteklerinden yararlanabilmesi için Tarım ve Orman Bakanlığı’na iletilecek.
Konuya ilişkin olarak Sarayönü İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri şu açıklamada bulundu:
“Sarayönü ilçemiz sınırları içerisinde etkili olan don olayının ardından çok sayıda üreticimizin zarar gördüğüne dair saha gözlemlerimiz mevcuttur. Üreticilerimizin mağduriyet yaşamamaları için bu tespit süreci büyük önem taşımaktadır. Tüm çiftçilerimizi dilekçelerini eksiksiz doldurarak muhtarlarına ulaştırmaları konusunda duyarlı olmaya davet ediyoruz. Ayrıca muhtarlarımızın da konuyla ilgili gerekli bilgilendirme ve koordinasyonu sağlamalarını rica ediyoruz. Süreç sonunda yapılacak tespitler, üreticilerimizin olası tarımsal desteklerden yararlanabilmesi açısından kritik rol oynamaktadır. İlçemiz tarımının zarar görmemesi için hep birlikte hareket etmeliyiz.”







