Konya Ovasında uzun yıllardır hasreti çekilen yağışlar, çok şükür yaklaşık 20 gündür aralıklarla devam ediyor.
Yağışlar sadece ovadakilerin değil tüm Türkiye nin yüzünü güldürdü.
Ölçümler sonucu metrekareye düşen yağış miktarı uzun yıllar ortalamasının çok üstünde.
Şimdiden söylemesi biraz erken olur ama Mayıs yağışları da böyle olursa Konya Ovası yine Türkiye’nin tahıl ambarı unvanına kavuşur.
Yağışlar aynı zamanda arazinin ekim planlamasını da yaptırır.
Böylece yeterli ürünü alan köylü eskiden olduğu gibi hayvancılığa da yönelir.
Ata sözlerinin tecrübeye dayanan boş sözler olmadığı bir kez daha kendisini gösterdi.
Tarımla ilgili “Ekici ol, bilici olma” şeklinde bir atasözü vardı.
Şimdi o söz, gerçek oldu.
Kuraklık tehdidi endişesiyle hububat ekimi yapmayanlar yoğun yağışının ardından şimdi geç ekim telaşındalar.
Bu fakirin moderatörlüğünde zamanında Kanal 42 de yayınlanan “Tarladan Sofraya programında çiftçilere; Konya Ovasının yağış rejimi değişti. Hububat ekimini geleneksel ekim döneminden biraz ileriye kaydırın” şeklinde önerilerimiz olmuştu.
Geçen yıllarda yağışın az olmasına rağmen geç ekim yapanlar tohum yeşermesinde ve rekoltede büyük sorunlar yaşamadılar.
Bu yıl ise yine Kasım ayının ortalarında ekim yapanlar kendilerini şanslı görüyorlar.
Sonucu Allah bilir.
Ama bir kez daha görüldü ki; “Ekici ol, bilici olma” atasözü gerçek oldu.
Bereketli günlerin sürmesi dileğiyle Allah a emanet olun.


